פיגוע ירי בבקעת הירדן: יהודי בן 23 נרצח, בן 33 נפצע בינוני

צעיר כבן 23 נרצח ואדם נוסף בן 33 נפצע באורח בינוני בפיגוע ירי שבוצע מרכב חולף בשתי זירות שונות בבקעה • הפצוע בינוני הוטס במסוק לבית החולים רמב"ם, כשהוא סובל מפציעה בפלג גופו התחתון • כוחות רבים של צה"ל הוקפצו לזירה, ביצעו חסימות, ופתחו במצוד אחר המחבלים
חיים טוויל
ז' אב התשפ"ד / 11.08.2024 16:42

פיגוע ירי בבקעה: יהודי  כבן 23, תושב בית שאן,   נרצח בפיגוע ירי אחר הצהריים (ראשון) שהתבצע מרכב חולף בכביש שמוביל ליישוב רותם בבקעת הירדן.

אזרח נוסף, בן 33, נפצע בינוני בזירה  נוספת סמוך למחולה, ופונה לבית החולים במסוק לבית החולים רמב”ם כשהוא סובל מפציעה בפלג גופו התחתון.

המחבלים שביצעו את הירי תוך כדי נסיעה, בשתי זירות שונות, נמלטו מהזירה לכפר פלסטיני באזור.

הזירה הראשונה, בה נורה למוות בן ה-23, הייתה בכביש שמוביל ליישוב רותם. הזירה השנייה הייתה בכביש 90, סמוך לצומת מחולה.

מחקירה ראשונית עולה כי שני מחבלים ירו שמונה כדורים לפחות לעבר שני רכבים בכביש 90 ממערב למזרח. הפצוע האנוש המשיך בנסיעה עד היישוב רותם, שם צוותי הצלה קבעו את מותו. נהג הרכב השני, שנפצע באורח בינוני, המשיך בנסיעה לכיוון מחולה.

חובש בכיר במד”א, מתי כרמי, סיפר: “כשהגענו למקום חברנו לפצוע בן 33 שהיה בהכרה עם פציעות ירי בפלג גופו התחתון, תוך הטיפול הרפואי, שכלל עצירת דימומים והחבירה למסוק מד”א שנחת בשטח, קיבלנו דיווח על נפגע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ברכב נוסף. הפציעה שלו הייתה אנושה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו”.

פראמדיק מד”א דניס פולקוב סיפר: “הגענו לזירת הפיגוע וראינו בשולי הכביש רכב שבתוכו הנהג, צעיר בשנות ה-20 לחייו, מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד עם כוח רפואה של צה”ל שהגיע למקום, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ולאחר ניסיונות החייאה לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו”.

כוחות רבים של צה”ל מחטיבת הבקעה והעמקים פתחו בסריקות. כביש 90 וגם הציר שמוביל לרותם חסומים לתנועה, כחלק מהמצוד אחר המחבלים.  כוחות מיוחדים מיחידה 217, מרעול, יחידת תגובה מהירה, ו-636 הוקפצו למרחב.

על פי דיווחים פלסטינים כוחות צה”ל החלו לפעול בכפרים כרדלה, ברדלה, עין אל-בידא וחירבת איבזיק שבצפון הבקעה.

ראש המועצה האזורית בנימין ויו”ר מועצת יש”ע, ישראל גנץ: “אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת הנרצח ומתפללים לרפואת הפצוע. מעל 109 פיגועי ירי שקרו רק בחצי שנה החולפת מוכיחים שהכתובת על הקיר – והטרור כאן לא מטופל בהתאם לאיום שלו”.

הוא הוסיף: “אנחנו שבים ודורשים מהממשלה ומצה”ל להשיב את ההרתעה ביהודה ושומרון ומרכז הארץ. בדיוק כפי שצה”ל נוהג בעזה – יש לפעול כאן ביהודה ושומרון ולמגר בנחישות את התארגנויות הטרור. בלי פעולה נחושה כזו ישראל עומדת בפני סכנה של טבח נוסף כפי שרוצים לעשות ערביי האזור במדינת ישראל.

“תקצוב מרכיבי הבטחון ליישובי יו”ש טרם עברו לרשויות והתוצאות בהתאם. מרכיבים אלה דרושים לפי מערכת הבטחון להצלת חיי אדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות