שס על היועמ”שית: בריונות אכזרית • מאיר פרוש: פועלת להרעיב ילדים

זעם על החלטת היועמ"שית להורות על הפסקת מימון מעונות היום למשפחות חרדים החייבים בגיוס • ש"ס: "התעמרות בילדים חסרי ישע. מדובר באות קין מחפיר על מצחה של מערכת משפטית" • פרוש: "רדיפה אובססיבית, מערכת המשפט גוררת ילדים קטנים לקרב פוליטי. אין להם גבולות"
אריה ריבקינד
ז' אב התשפ"ד / 11.08.2024 10:47

החלטת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה להורות על הפסקת מימון מעונות היום למשפחות חרדים צעירים החייבים בגיוס – מעוררת זעם במפלגות החרדיות.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיב: “הייעוץ המשפטי חושף את האמת – לא צרכי הצבא מעניינים אותם, אלא אך ורק רדיפה אובססיבית נגד עולם התורה והמשפחה החרדית. מערכת המשפט גוררת ילדים קטנים לקרב פוליטי ופועלת להרעבתם, אין להם גבולות”.

סגן השר אורי מקלב הגיב ברוח ימים אלה של תשעת הימים: שְׂאִ֧י אֵלָ֣יו כַּפַּ֗יִךְ עַל־נֶ֨פֶשׁ֙ עֽוֹלָלַ֔יִךְ הָֽעֲטוּפִ֥ים בְּרָעָ֖ב, רְאֵ֤ה וְֽהַבִּ֔יטָה לְמִ֖י עוֹלַ֣לְתָּ כֹּ֑ה, עוֹלָלִים שָׁאֲלוּ לֶחֶם, פֹּרֵשׂ אֵין לָהֶם. (מגילת איכה).

יו”ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף: “החלטת היועצת המשפטית לממשלה להדיר את ילדי האברכים היא שערורייתית ומפלה. זו פגיעה ישירה בנשים החרדיות היוצאות לעבודה למחייתן, ומבקשות לקיים אורח חיים תורני.

“למותר לציין כי היועמ״ש לא היתה מפרסמת החלטה זהה כנגד אוכלוסייה ערבית שלא משרתת או כלפי ילדי עובדים זרים ומסתננים שנהנים משירותים וקצבאות משל שירתו בצה״ל.

“זהו ניסיון נוסף לפגוע בציבור החרדי בדרכים שונות ואכזריות. נסיון שנדון לכישלון.

“יהדות התורה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לבטל את רוע הגזירה הזו ולהבטיח שמשפחות האברכים לא ייפגעו. נדרוש דיון דחוף בממשלה ובכנסת בנושא ונפעל לתיקון המצב בהקדם.”

סיעת ש״ס הגיבה בחריפות: “החלטת היועמ״שית לשלול מאמהות חרדיות עובדות את סבסוד מעונות היום, שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, רק בגלל שהבעל לומד תורה – זו בריונות משפטית אכזרית והתעמרות בילדים חסרי ישע. מדובר באות קין מחפיר על מצחה של מערכת משפטית האמורה להיות המגן והסעד של נשים שהחליטו להיכנס למעגל העבודה ולתרום למשק הישראלי.

תכלית הסבסוד היא עידוד תעסוקת נשים. הנשים החרדיות בשיעור תעסוקת נשים הגבוה ביותר ב OECD. החלטה אומללה זו תחזיר אותן אחורה.

סוגיית מעמדם של בני ישיבות נידונה בימים אלה בועדת חו״ב ונעשים מאמצים להגיע להסדר חוקי בשיתוף פעולה עם מערכת הביטחון. התעמרות בנשים חרדיות עובדות כאמצעי לחץ – היא איוולת מוחלטת שלא תוציא אברך אחד מבית המדרש ותרחיק כל פתרון בנושא.

ש״ס בראשות היו״ר הרב אריה דרעי תבחן את הכלים המשפטיים העומדים בפניה כדי לבטל את ההחלטה השערורייתית שדגל שחור מתנוסס מעליה”.

יו”ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז: “החלטתה של היועמ”שית לשלול סיבסוד למשפחות חרדיות במעונות היום היא החלטה אכזרית שרק תפגע בנשים ובילדים החרדים.

“במקום לפעול נגד חבורות האנרכיסטים פורעי החוק שמשתוללים במשך שנה וחצי, היא עסוקה בפגיעה בילדים חרדים. ניסיונותיה החוזרים ונשנים של היועמ”שית לזעזע את הקואליציה על מנת להפיל את ממשלת נתניהו נידונו לכישלון. אני אומר ליועמ”שית: לכי הביתה!”

יו”ר ועדת העבודה והרווחה,  ח”כ ישראל אייכלר: “במהלך דיונים שקיימנו בוועדה כדי לבטל תשלומי ביטוח לאומי עבור ילדים שעסקו בטרור או ילדים להורים שעסקו בטרור, התברר שהמערכת המשפטית ובראשם הבג”ץ פוסלים כל חוק – כדי לשמור על זכויות המחבלים. אבל כאשר העוון של ההורה כה גדול, שהוא לומד תורה, כנראה שדמיהם הותרו. פה מדובר כבר בשנאת ישראל. כמה צביעות ורשעות יש בהחלטה הזו.

“אין לנו אמון בהוראות המשפטיות הללו, שמטרתם היחידה: רדיפת לומדי התורה בארץ הקודש. כאמור, ועדת העבודה והרווחה תדון בדחיפות בנושא, מיד למחרת תשעה באב כדי לבחון את דרכי הפעולה. כמו כן ביקשנו לזרז את הצעת החוק שלי שתבטל את הזיקה בין האבא והאמא בנושא חישוב ההכנסות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות