התצפיתניות זיהו – וכלי טיס חיסל מחבלים שיצאו מפיר ברפיח • צפו

כוחות צה"ל חיסלו שלושה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה ברפיח - ותקפו בשטח ממנו נורו רקטות לאזור כיסופים • תושבי שכונת אלג׳לאא בצפון חאן יונס, שהייתה חלק מהאיזור ההומניטרי, נדרשו לעזוב לקראת מתקפה של צה"ל
חיים טוויל
ז' אב התשפ"ד / 11.08.2024 10:59

תצפיתניות מאוגדת עזה זיהו הבוקר (ראשון) חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה במרחב רפיח.

כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים.

במקביל, כוחות אוגדה 98 תקפו בשטח  ממנו נורו אתמול רקטות לכיסופים, ותקפו מבנה צבאי בשימוש מערך הירי הרקטי של חמאס.

צוותי הקרב של חטיבות הנח”ל וגבעתי ממשיכים לפעול במרחב רפיח בפיקוד אוגדה 162. ביממה האחרונה כוחות חטיבת הנח”ל זיהו חוליית מחבלים נכנסת למבנה צבאי בסמוך לכוחות צה”ל, ובשיתוף פעולה עם חיל האוויר תקפו וחיסלו את החולייה.

ביממה האחרונה מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-30 מטרות של חמאס ברצועה, בניהן מבנים צבאיים, עמדת נ”ט ומחסנים לאמצעי לחימה.

מוקדם יותר הלילה הטיל צה”ל הטיל כרוזים בשכונת אלג׳לאא בצפון חאן יונס, שהייתה חלק מהאיזור ההומניטרי,  והודיע לתושבים כי עליהם לעזוב את האזור משום שהוא עומד לפתוח בתקיפה.

בהודעה שפרסם דובר צה”ל צוין: “עקב פעולות טרור רבות, ניצול המרחב ההומניטרי לפעילות טרור וירי תלול מסלול לעבר מדינת ישראל משכונת אלג׳לאא, השהות במרחב זה הפכה מסוכנת.

“לכן, בעת הזו תתבצע התאמה של המרחב. ההתאמה הינה ביחס למידע מודיעיני מדויק לפיו ארגון הטרור חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי. האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה.

“פעולות הפינוי מתבצעות באמצעות הודעות SMS, הודעות קוליות מוקלטות, שיחות טלפון, שידורי מדיה בערבית וכרוזים”, נאמר בהודעת הדובר.

במסגרת פינוי האוכלוסייה הועברו מסרים למקבילים במערכת הבריאות הפלסטינית וגורמי הקהילה הבינלאומית כי אין צורך לפנות את בתי החולים שבמרחב ההומניטרי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות