הגר”ש עמאר: לשקול לבטל ‘בין הזמנים’ • הגר”י יוסף: אסור לבטל

הגרש"מ עמאר במכתב שפורסם לפני שבוע: לשקול שלא להוציא לחופשה גורפת את הישיבות • הגר"י יוסף ביזדים: "כל אחד מוציא קריאת קודש לבטל את בין הזמנים. אי אפשר לבטל את הבין הזמנים" • הגר"י יוסף ב'צוק איתן': "להמשיך וללמוד, לא שייך לעשות בין הזמנים בשעת מלחמה"
יוסף גרינבוים
ז' אב התשפ"ד / 11.08.2024 01:22

ראשל”צ נגד ראשל”צ: הראשל”צ הגר”י יוסף יצא הערב (מוצ”ש), בשיעורו השבועי בבית הכנסת ‘היזדים’,  נגד ביטול ‘בין הזמנים’ בעולם הישיבות, זאת לעומת הקריאה של רבה הראשי של ירושלים לשעבר, הראשל”צ הגרש”מ עמאר, לשקול לבטל את תקופת ‘בין הזמנים’ לבחורי הישיבות.

“אי אפשר לבטל את ה’בין הזמנים'”, אמר הרב יצחק יוסף. “כל אחד מוציא ‘קריאת קודש’ לבטל את ‘בין הזמנים’, זה מסורת של כל ראשי הישיבות”. הוא הזכיר כי “יש ישיבות בין הזמנים”.

דבריו של הראשל”צ הגר”י יוסף מגיעים לאחר שהראשל”צ הגרש”מ עמאר הציע במכתב ששיגר לזקן ראשי הישיבות הספרדיות, הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת ‘פורת יוסף’ בשכונת גאולה, לשקול שלא להוציא לחופשה גורפת את בחורי הישיבה – על רקע מלחמת ‘חרבות ברזל’ בדרום ובצפון.

במכתב, שנכתב בי”א בתמוז ופורסם ביום שני שעבר, נאמר:

“בזמן הזה שיש מלחמה בצפון ובדרום ובכל אתר ואתר, ומאידך יש הסתה נוראה נגד עמלי התורה.. לאור המצב הזה ראוי והגון לפי עניות דעתי הדלה, שלא יצאו בני הישיבות לטיולים בבין הזמנים ולא יזניחו את ספסלי בית המדרש, אלא יעשו תוכנית לימודים עם מעט מנוחה, כגון ללמוד בישיבה בימי בין הזמנים  שני סדרים וסדר אחד ינוחו..  ואפשר שבשבוע אחד יתחלפו הישיבות של מקום אחד למקום אחר”.

הראשל”צ הגרש”מ עמר מציין, כי כך הורה בעבר מרן הגר”ע יוסף זצ”ל בזמן מלחמת לבנון.

יצוין, כי לפני 10 שנים, בעת מבצע ‘צוק איתן’, קרא הראשל”צ הגר”י יוסף עצמו – במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת ‘היזדים’, לבטל את ימי ‘בין הזמנים’ בהיכלי הישיבות.

בדבריו אמר הראשל”צ: “אם המלחמה תימשך לאחר תשעה באב – לא ראוי שהבחורים יצאו לבין הזמנים, יש להמשיך וללמוד, לא שייך לעשות בין הזמנים בשעת מלחמה כאשר יש שנמצאים בחזית, על כן אני חושב להמשיך את הסדרים כרגיל בישיבות, וגם אם לא ממשיכים צריכים כולם להמשיך ללמוד בישיבת בין הזמנים, לא שייך לטייל בעת שכזו”.

מכתבו של הרב שלמה עמאר:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות