שרי רוט עלתה להתקפה: כשאני שומעת את המילים ‘דורית בייניש’

נשיא בית משפט העליון לשעבר דורית בייניש התריעה בראיון לתכנית 'אזור מלחמה' בערוץ 13, בהגשת ברך קרא, שהרפורמה המשפטית חזרה • חברת הפאנל, הפרשנית שרי רוט, ניצלה את ההזדמנות כדי לבקר אותה על ביטול 'חוק טל'
חרדים 10
ז' אב התשפ"ד / 10.08.2024 23:06

נשיא בית משפט העליון לשעבר דורית בייניש התריעה בתכנית ‘אזור מלחמה’ בערוץ 13, בהגשת ברך קרא:

“מה שחשבנו שנבלם לפני השבעה באוקטובר, חשבנו ככה, היה פסק דין בעניין הסבירות, הרחוב, הציבור, הביע את עמדתו. מסתבר, ושמענו את זה רק לפני ימים ספורים או שבועות ספורים מפי שר המשפטים, שלמרות המלחמה ולמרות הבעיות ולמרות עניין החטופים הקשים, למרות זאת הוא מתכוון להמשיך.

“והסתבר שהמסלול הזה של הרפורמה השלטונית נמשך במלוא עוצמה. זה בא לידי ביטוי בהרבה מאוד דברים, כולל מינויים לא חוקיים, כולל סילוק שומרי סף, כולל כוונה לסלק אותם. הציבור לדעתי לא היה מודע בגלל עומס האירועים והדברים הקשים שעברנו כאן. אבל, כאשר נסתכל סביב, כאשר האנשים יראו סביב מה קרה, הם יבינו את הסיכון מבפנים, שהוא סיכון עצום ואני מניחה שזה מעורר ויעורר את האנשים להבין מה קרה כאן, בתקופה הזאת ולמרות המצב הזה”.

שרי רוט: אני רוצה לומר לך שכשאני שומעת את המילים ‘דורית בייניש’ אני חושבת שמורשתה, בעין חרדית, זה ביטול ‘חוק טל’. והיום, אני חושבת, שאנחנו די יכולים להתגעגע לחוק הזה. אני זוכרת שהיתה לי בעבר שיחה עם השופטת בדימוס עדנה ארבל, שהיא היתה בדעת מיעוט בנושא ביטול ‘חוק טל’, והיא חשבה שצריך להיות יותר פרגמטיים. אני חושבת שהיום, כשאנחנו עומדים מול מעטפות שנשלחו לחיילים שלא הגיעו לבקו”ם, אנחנו יכולים רק להתגעגע לזה.

ברוך קרא: בעניין הזה, מה שאומרת הנשיא בעצם, ואני אגיד את זה במילים שלי: כל הרעש והצלצולים של הארבעה בינואר 2023 עושים את זה כעת בלי רעש, עושים את המהפכה המשפטית בשקט…

שרי: אתה אומר שמה שעשה יריב לוין כפיל בחנות חרסינה הוא עושה כעת חכם?

קרא: בדיוק, עכשיו זה מוצלח הרבה יותר…

שרי: אז אני שומעת בקבוצות הימין ובתוך תומכי הממשלה ואצל הליכודניקים, דברים אחרים לגמרי. אכזבה מכך שהממשלה לא הצליחה להביא לנו רפורמה. הם ישמחו לשמוע איזה שהם צעדים, שרק יגידו להם איזה. כי הם טוענים, הממשלה הזו פישלה וכל המנדטים שאתה רואה שיוצאים מנתניהו והולכים ממנו, זה אלו שמאוכזבים שהממשלה הזו לא הגשימה מדיניות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות