תקיפת מפקדה בבי”ס בעזה: צה”ל פרסם רשימת 19 המחבלים שחוסלו

הפלסטינים דיווחו על כ-100 הרוגים בתקיפת צה"ל בבית הספר 'אל-תבאעין' בדרג' תפאח בעיר עזה • צה"ל: אומת חיסולם של לפחות 19 מחבלי חמאס והג'יהאד בתקיפת המפקדה הצבאית שמוקמה בתוך בית הספר
חיים טוויל
ז' אב התשפ"ד / 10.08.2024 21:54

צה”ל ושב”כ תקפו היום (שבת) מחבלים שפעלו במפקדה צבאית שמוקמה במסגד במתחם בית ספר ‘אל-תבאעין’ בדרג’ תפאח בעיר עזה.

הפלסטינים טענו כי נהרגו כ-100 עזתים במתקפה, ואילו בצה”ל השיבו שהמספרים מוגזמים.

בהודעת דובר צה”ל נכתב כי לאחר חקר מודיעיני, אומת חיסולם של לפחות 19 מחבלים, פעילי טרור של חמאס והג’יהאד האיסלאמי, שפעלו לקידום פעילות טרור נגד כוחות צה”ל ומדינת ישראל מתוך המתחם.

עוד נמסר מצה”ל כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה חימושים מדויקים, שעל פי גורמי המקצוע לא יכולים להסב נזק שתואם לדיווחי הנפגעים של משרד ההסברה הממשלתי בעזה.

בצה”ל גם מדגישים כי כתוצאה מהתקיפה לא נגרם נזק מהותי למתחם בו התכנסו המחבלים, כפי שנראה בתצלום המתחם לאחר התקיפה.

בסיום ההודעה נכתב: “טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק בעל ראש קרב מוקטן, אמצעי חוזי ואיסוף מידע מודיעיני מדויק. ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי ופועל מתוך מחסות אזרחיים, תוך שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי לפעילות טרור”.

4 פצצות ׳ברד חד׳

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל”צ פרסם פרטים חדשים על תקיפת צה״ל בבית הספר:

1. החדר שהותקף – קומת התפילה של הגברים בתוך מסגד בן מספר קומות, שנמצא בתוך מתחם בית הספר – ולפי ההערכה בצה״ל אין בכלל היתכנות שנכנסו בקומה הזו כ-100 אנשים ומכאן ההערכה שמדובר במספרים מוגזמים. לפי המידע שהיה בידי צה״ל, כל מי שנכח בחדר בזמן התקיפה היו מחבלים, ולא היו שם כלל אזרחים.

2. ⁠בין המחבלים שהותקפו – מפקד פלוגה בחמאס ומפקדי מחלקות – כלומר גם דרג פיקודי גבוה יותר והתארגנות טרור של ממש, ולא רק מחבלים זוטרים.

3. ⁠המבנה הותקף באמצעות 4 פצצות ׳ברד חד׳ – חימושים קטנים ומדויקים שלא אמורים לגרום נזק סביבתי.

4. ⁠מרגע התקיפה, המרחב שהותקף היה מצוי במעקב מודיעיני של חוזי מהאוויר. אם היה קורה אירוע משמעותי כמו קריסת מבנה לא צפויה, רסיסים שעפים ופוגעים באזרחים וכו׳ – הדבר היה נצפה מהחוזי. בצה״ל יודעים לומר כי בקומה שהותקפה, פרצה דליקה נקודתית כתוצאה מהתפוצצות החימושים, אבל הדליקה פרצה רק בקומה שהותקפה ולא ביתר הקומות.

גינויים מהעולם הצבוע

משרד החוץ של מצרים פרסם הודעת גינוי לאירוע, בה נטען: “ההרג המכוון של פלסטינים בבית הספר בעזה מראה כי ישראל לא מעוניינת לסיים את המלחמה ברצועה”.

שר החוץ הבריטי דייוויד לאמי אמר כי הוא “מזועזע” מהתקיפה וכי “ישראל חייבת לציית למשפט ההומניטרי הבינלאומי. על חמאס להפסיק לסכן אזרחים”.

גם צרפת פרסמה גינוי חריף: “כבר כמה שבועות שבתי ספר מותקפים בעזה שוב ושוב, עם מספר בלתי נסבל של קורבנות אזרחים. צרפת מזכירה שישראל מחויבת לכבד את המשפט ההומניטרי הבינלאומי, וחוזרת על קריאתה לשחרור ללא תנאי של כל החטופים, לצד הפסקת אש מיידית לנוכח מצב החירום ההומניטרי בעזה”.

בהודעת הבית הלבן נאמר: “אנחנו מודאגים מאוד מהדיווחים על נפגעים אזרחים בעזה בעקבות תקיפת צה”ל על מתחם שכלל בית ספר. אנו בקשר עם עמיתינו הישראלים, שאמרו שהם כוונו לבכירי חמאס, ואנו מבקשים פרטים נוספים”.

עוד נמסר מהבית הלבן: “אנחנו יודעים שחמאס השתמש בבתי ספר כמקומות להתאסף ולפעול מתוכם, אבל אמרנו שוב ושוב ובעקביות שישראל חייבת לנקוט באמצעים כדי למזער את הפגיעה באזרחים. מתאבלים על כל אזרח פלסטיני שאבד בסכסוך הזה, כולל ילדים, והרבה מדי אזרחים ממשיכים להיהרג ונפצע. זה מדגיש את הדחיפות של עסקה, אותה אנחנו ממשיכים לפעול ללא לאות להשיג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות