הבית הלבן תקף, סמוטריץ’ השיב: ‘תכבדו הדמוקרטיה הישראלית’

שר האוצר משיב לביקורת החריפה שהוטחה בו מהבית הלבן, לאחר שדובר המועצה לביטחון לאומי טען כי הוא "מסכן את החטופים" • "הסכם כניעה לסינוואר, שמפקיר למוות את רוב החטופים, שמשחרר רבי מרצחים - הוא רע לישראל ומסכן ביטחונה. שום ביקורת ושום מתקפה לא יסיטו אותי"
אריה ריבקינד
ז' אב התשפ"ד / 10.08.2024 21:33

ג’ון קירבי,  דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, תקף בליל שבת בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ והאשים אותו –  כי גישתו תוביל למותם של חטופים שנותרו בשבי חמאס, זאת  על רקע התנגדותו לעסקת חטופים מופקרת ובשל הביקורת שמתח  על הצהרת ארה”ב, מצרים וקטר שפורסמה בליל שישי.

בתדרוך שערך בבית הלבן, אמר קירבי: “סמוטריץ’ טוען שהעסקה מסכנת את ישראל, אך זה שגוי לחלוטין ומטעה את הציבור הישראלי. העסקה מגנה באופן מלא על האינטרסים של ישראל, חמאס קיבל את העקרונות המרכזיים שדרשה ישראל… מדינות שחיי אזרחיהן חשובה להן עושות עסקאות כאלה.

“העמדות שביטא סמוטריץ’ יסכנו את חיי החטופים הישראלים והאמריקנים והן כבר מסכנות את בטחון ישראל. הנשיא ביידן לא ירשה לקיצונים לשבש את העסקה, כולל לא קיצונים בישראל. העסקה תציל חיים ותקדם את בטחון ישראל.

“סמוטריץ’ טען שהמדינות המתווכות כופות על ישראל ‘הסכם כניעה’. תחשבו על זה רגע. הוא אומר זאת בשעה שהנשיא ביידן משגר כוחות צבא למזרח התיכון כדי להגן על ישראל מול איראן – הנשיא מוכן להגן על ישראל שוב עם צבא אמריקני. הרעיון שהוא יתמוך בעסקה שתסכן את ישראל היא שגויה ושערורייתית, ומי שחושב כך צריך להתבייש”.

יו”ר הציונות הדתית הגיב לאחר צאת השבת: “אני מכבד את עמדת ארה”ב ומודה לה על התמיכה בישראל מול האיומים האזוריים, אך אני מצפה ממנה לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ואת עמדת אזרחי ישראל ונבחרי הציבור שלה ביחס להחלטות שישפיעו על ביטחון המדינה.

“כפי שארה”ב היתה דוחה לחצים בינלאומיים להגיע להסכם כניעה עם אל קאעידה ובן לאדן, כך ישראל לא תיכנע לשום לחץ חיצוני שיביא לפגיעה בביטחון ישראל”.

הוא הוסיף: “הסכם כניעה לסינוואר, שמפקיר למוות את רוב החטופים, שמשחרר רבי מרצחים, מחזיר את המחבלים לצפון הרצועה, מפקיר את הגבול ומאפשר לחמאס להבריח אמצעי לחימה ולשקם את כוחו כדי לשוב ולתקוף את ישראל כזרוע של איראן – הוא רע לישראל ומסכן את ביטחונה ונתנגד אליו בכל כוחנו. שום ביקורת ושום מתקפה לא יסיטו אותי מהמטרה”.

ח”כ עמית הלוי מהליכוד, חבר ועדת חוץ וביטחון, הגיב הערב על המתקפה מצד הבית הלבן על דברי השר בצלאל סמוטריץ׳ –  שמתנגד לעסקת כניעה עם חמאס.

“מי שמטעה את הציבור ומסכן את ביטחון ישראל, למרות הידידות בין מדינותינו, הוא ג׳ון קירבי בשם הבית הלבן. לא השר בצלאל סמוטריץ’. הוא זה שמפעיל לחץ מוטרף על ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגת מהקווים האדומים הבסיסים של ביטחון ישראל. אחרי שהצליח בכך מול הרמטכ”ל וראש השב”כ.

“הוא זה שמחזיק בעמדה התומכת בנסיגה של חיילי צה”ל מציר פילדלפי, שתגרום באופן ישיר לטבח ולחטיפה הבאה של ילדי ניר עוז ובארי ולתבוסה בפועל במלחמה מול החמאס”.

הלוי הוסיף: “הוא גם זה, שבניגוד לכל נורמה בין מדינות ידידות, מפעיל סנקציות על אזרחים ישראליים ומפעיל אמברגו נשק על ישראל כבר חצי שנה, כחלק מהתערבות בוטה בהכרעות הנוגעות לביטחון הלאומי שלנו. ככה לא מתנהגת מדינה שקבעה בחוקתה את הבטחת ברכת החירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות