דיווח: חמאס דורש את שחרור רב המרצחים ברגותי כבר בשלב הראשון

רשת סקיי ניוז בערבית מדווחת כי ארגון הטרור חמאס דורש את שחרור המחבל מרוואן ברגותי כבר בשלב הראשון של העסקה • בחמאס רוחשים אמון לרב-המרצחים מהפת"ח - ורואים בו גורם שאפשר למסור לו את השלטון ברצועה
חרדים 10
ה' אב התשפ"ד / 09.08.2024 14:09

ארגון הטרור חמאס דורש את שחרורו של רב המרצחים מרואן ברגותי, המרצה מאסרי עולם בכלא הישראלי – כבר בשלב הראשון לעסקת החטופים.

לפי דיווח ברשת ‘סקיי ניוז’ בערבית,  חמאס דורש את שחרורו של ברגותי, מבכירי הפת”ח, מפני שארגון הטרור משוכנע שהוא לא מסוגל לשוב לשלטון ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, אך רוחש אמון לברגותי כגורם שאפשר למסור לו את השלטון.

עוד דווח, כי הדרישה של שחרור ברגותי התקבלה ונתמכה על ידי המתווכות והאמריקנים – המנסים לכפות על ישראל הסכם כניעה.

ברגותי הנהיג בעבר את ‘התנזים’, והוציא לפועל מעשי טרור בהם נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו רבים. בשנת 2004 הוא נידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר.

שמו של ברגותי כבר עלה בעבר בתקשורת הערבית כאחד המחבלים המרכזיים שחמאס דורש את שחרורם במסגרת עסקת חטופים, זאת לצד אחמד סעדאת – רוצח השר רחבעם זאבי הי”ד ומזכ”ל החזית העממית, וגם מוסטפא ברגותי – ארכי-טרוריסט של חמאס מיו”ש.

השלושה היו גורמים משמעותיים בגל פיגועי הטרור של האינתיפאדה השנייה.

לפי דיווח באתר האמירתי The National, סינוואר דורש נסיגה ישראלית מלאה מעזה ושחרור עצירים פלסטינים עם דם על הידיים כחלק מהסכם הפסקת אש לסיום המלחמה.

גורמים בכירים אמר ביממה האחרונה: “כרגע אין פריצת דרך במגעים לעסקה, וממילא חמאס טרם השיב להצעה. ראש הממשלה נענה לבקשת ארה”ב והמתווכות להגיע לפגישה ב-15 באוגוסט כפי שהסכים לבקשתם להוציא את המשלחת לקהיר בשבת שעברה”.

בתוך כך מנהיגי ארה”ב, מצרים וקטאר פרסמו אמש הצהרה משותפת: “הגיע הזמן להגיע להסכם הפסקת האש בעזה ולשחרר את החטופים והאסירים”.

הם קראו לחידוש המגעים בין ישראל לחמאס ב”מפגש דחוף” שיתקיים ב-15 באוגוסט בדוחא או בקהיר. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את הגעת צוות המשא ומתן למפגש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות