פלד מסרב לפנק את הפצ”רית: ‘הפגנות מולה, כמו בתנאים בבלפור’

מ"מ מפכ"ל: "נמשיך לנהוג כפי שנהגנו סביב ההפגנות בבלפור ומול בית וסרלאוף. אם שם לא החרמנו זמבורות - לא נחרים גם בהפגנות מול בית הפצ"רית" • מאות הפגינו הערב מול בית הפצ"רית ברמת השרון במחאה על התנהלותה: "בגדת בלוחמים ובצבא, את צריכה להתבייש"
חיים טוויל
ה' אב התשפ"ד / 09.08.2024 00:24

על רקע ההפגנות מחוץ לביתה של הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, במחאה על מעצר חיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבל ב’שדה תימן’, ולאחר שתוגברה האבטחה סביבה – היום (חמישי) נערך דיון מיוחד במשטרה על ההפגנות ליד ביתה.

לפי דיווח בחדשות 13, בדיון השתתפו בכירי משטרה, ביניהם ממלא מקום המפכ”ל, אבשלום פלד.

לאחר שבסביבת מגוריה של הפצ”רית התלוננו על רעש, בדיון עלה הרעיון להחרים את צופרי המפגינים, צעד בו צודדה ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר-צבי – שטענה: “אחרי השעה 21:30 אפשר להחרים צופרים אם הרעש אינו סביר”.

עם זאת, ממלא מקום המפכ”ל שלל זאת ואמר: “נמשיך לנהוג כפי שנהגנו סביב ההפגנות בבלפור ומול ביתו של ח”כ יצחק וסרלאוף. אם שם לא החרמנו זמבורות – לא נחרים גם בהפגנות מול בית הפצ”רית. משטרת ישראל לא צבועה בשום צבע”.

המפגינים: “בגדת בלוחמים ובצבא”

מאות בני אדם הפגינו הערב, בהפגנה שתואמה עם המשטרה, מול ביתה של הפרקליטה הצבאית הראשית ברמת השרוןף במחאה על התנהלותה בחקירת פרשת ‘שדה תימן’.

המפגינים דרשו לשחרר את החשודים בפרשה וקראו: “בגדת בלוחמים ובצבא – את צריכה להתבייש”.

מוקדם יותר היום דחה בית הדין הצבאי לערעורים את הערר שר הגישו עו”ד עדי קידר ועו”ד נתי רום מחוננו כנגד הארכת מעצרם של לוחמי ‘כוח 100’, החשודים בהתעללות במחבל.

לאחר דיון ממושך בכל טענות ההגנה, ולאחר שבית הדין הצבאי עיין בכלל חומרי החקירה, ובחומרים שהציגה ההגנה, הורו הדיינים על דחיית ערעור והחשודים יישארו במעצר עד ליום ראשון.

עם זאת, בהתייחסות להדלפת חומרי החקירה לכל התקשורת –  קבע בית הדין: “הפרקליטות הצבאית מתבקשת להידרש בהקדם, לשאלת הגעתם של חומרי חקירה לכלי התקשורת, לאור הטענות לפגיעה אפשרית בטוהר ההליך”.

אין ממצאים להסתמך עליהם

ב’כאן חדשות’ נחשף כי המכון לרפואה המשפטית התבקש על ידי המשטרה הצבאית החוקרת לספק חוות דעת בשאלה אם בוצעה התעללות במחבל נוח’בה שהוחזק בשדה תימן והשיב כי אין אפשרות לספק חוות דעת מבלי לראות ממצאים.

במכון הדגישו כי משום שהממצאים בגוף המחבל לא תועדו והוא נותח – אין ממצאים להסתמך עליהם מלבד דו”חות שסיפקו הרופאים שטיפלו בו.

מדובר בדו”חות שאינם חד משמעיים להוכחה כי אכן בוצעה התעללות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות