באיראן כבר מזיעים: נשק עוצמתי נחת והיא הוזהרה מ”מכה הרסנית”

טייסת של מטוס הקרב הנחשב לטוב בעולם - F-22 הגיע אל המזרח התיכון, כחלק מההיערכות לתגובת הנקם האיראנית • ארה"ב מתגברת דרמטית את נוכחותה באזור כדי להגן על ישראל, אך גם כדי להרתיע את איראן ושלוחותיה • היא גם קיבלה מסר על תגובה צבאית עוצמתית מצד ישראל
חרדים 10
ה' אב התשפ"ד / 08.08.2024 23:52

ארצות הברית העבירה לאיראן מסר ישיר כי היא תספוג  מכה “הרסנית”, אם תבצע מתקפה נרחבת נגד ישראל.

לפי דיווח הערב (חמישי) ב’וול סטריט ג’ורנל’, ממשל ביידן פתח במסע אינטנסיבי כדי להרתיע את איראן, מפעולת נקמה שתגביר את המתיחות באזור. לפי הדיווח, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר, כי ארה”ב העבירה את “המסר הזה ישירות לאיראן”.

המסר של ארה”ב לטהרן לא נועד כאיום מפני  פעולה צבאית אמריקנית נגד מטרות באיראן, אלא אזהרה לגבי הסיכונים שהמתקפה תעורר תגובה צבאית עוצמתית מצד ישראל.

בינתיים, במקביל להיערכות של צה”ל, גם צבא ארצות הברית מתגבר דרמטית את נוכחותו במזרח התיכון כדי להגן על ישראל – ובעיקר כדי להעביר מסר מאיים לאיראן ולחיזבאללה.

היום העבירו האמריקנים מארצות הברית לבסיס חיל האוויר האמריקני אל-עודייד שבקטר,  טייסת של מטוסי קרב מסוג F-22 רפטור. מדובר במטוסים חמקניים הנחשבים למתקדמים ביותר בעולם.

חיל האוויר האמריקאי מחשיב את ה-F-22 כמרכיב חשוב בכוח ההרתעה של ארצות הברית, וטוען שאף מטוס קרב קיים או מתוכנן לא יכול להתחרות עמו. ה-F-22 מסוגל לשאת מגוון טילי אוויר-אוויר מתקדמים ופצצות קרקע למשימות יירוט ותקיפה, בנוסף לתותח הוולקן M61A2 המשופר בעל 480 כדורים.

 

מטוסי הקרב האלה, לצד מטוסי התדלוק, חלפו בשעות הצהריים בשמי ישראל בדרכם למפרץ.

בימים האחרונים האמריקנים הגבירו גם את נוכחותם במים, כדי לסייע ביירוט טילים וכטב”מים, עם כלי שיט וספינות מלחמה.

כלי השיט מוקמו מול חופי ישראל ולבנון וסמוך לאיראן בים הערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות