60%: לצאת למתקפת מנע נגד חיזבאללה ואיראן • ומפת המנדטים?

מסקר מנדטים חדש של 'דיירקט פולס' וערוץ 14 עולה: הליכוד ואריה דרעי נחלשים, יאיר גולן צונח ובן גביר מתחזק. ומי מדשדש? • מה הפער בין נתניהו לגנץ בהתאמה לראשות הממשלה? וכמה ממצביעי הקואליציה חושבים ששר הביטחון פועל בניגוד למדיניות ראש הממשלה נתניהו?
חרדים 10
ה' אב התשפ"ד / 08.08.2024 21:20

מסקר מנדטים חדש של מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’, שהתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה נחלשת במעט.

לפי נתוני הסקר הליכוד מקבלת 28 מנדטים – ירידה של מנדט מהסקר הקודם, המחנה הממלכתי של בני גנץ יציבה על 16 מנדטים.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שומרת על כוחה כבר כמה וכמה סקרים ומקבלת 14 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת בסקר 13 מנדטים. ש”ס על מספר דו ספרתי של 10  מנדטים – ירידה של מנדט מהסקר הקודם.

‘הדמוקרטים’ של יאיר גולן יורדת בשני מנדטים ומקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה על שמונה מנדטים, עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מקבלת 7 מנדטים – מנדט יותר מהסקר הקודם, רע”ם של מנסור עבאס על 6 מנדטים.

הציונות הדתית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מקבלת חמישה מנדטים, וחד”ש תע”ל על ארבעה מנדטים.

מפלגות בל”ד והימין הממלכתי של גדעון סער מתחת לאחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: הקואליציה הנוכחית מצליחה לשמור על כוחה ומקבלת 58 מנדטים, גוש השמאל על 52 מנדטים, בעוד  המפלגות הערביות יחד מקבלות יחד עשרה מנדטים.

בהתאמה לראשות הממשלה: נתניהו מוביל בפער על גנץ עם 48% אחוזים מהציבור שסבורים כי הוא מתאים לכהן יותר בתפקיד, לעומת 29 אחוזים בלבד שסבורים כי גנץ מתאים יותר. 23 אחוזים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

בהתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד הפער קצת גדל: נתניהו מקבל 49 אחוזי תמיכה לעומת 27 אחוז שסבורים שלפיד מתאים יותר. 24 אחוזים מהנסקרים סבורים ששניהם לא מתאימים לתפקיד.

רוב מוחץ: לצאת למתקפה

מהסקר עולה עוד, כי רוב הציבור בישראל חושב כי יש לצאת למתקפת מנע לנוכח איומי איראן וחיזבאללה.

על פי תוצאות הסקר, רוב גדול של 60% מהציבור חושב שיש לצאת למתקפת מנע, בעוד 32% סבורים שיש לחכות למתקפה ולהגיב רק לאחריה, ל-8% הנותרים אין עמדה בנושא.

עוד בסקר: רוב גדול של מצביעי הקואליציה חושב ששר הביטחון יואב גלנט פועל בניגוד למדיניות ראש הממשלה נתניהו.

על פי תוצאות הסקר, 61% מהציבור חושבים שגלנט פועל בניגוד למדיניות של נתניהו, בעוד 25% סבורים ששר הביטחון פועל בתיאום עם המדיניות של ראש הממשלה. 14% אמרו שאין להם עמדה בנושא

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-8 באוגוסט 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 505 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.6% ± בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות