“מי שמשחק באש – יביא הרס”: המסר החריג של השר גלנט ללבנונים

חיים טוויל
|
ד' אב התשפ"ד / 08.08.2024 20:22
שר הביטחון פנה באופן חריג באגרת בשפה הערבית לתושבי לבנון: “איראן והשפוטים שלה לקחו אתכם כבני ערובה” • “זכרו את החרטה של נסראללה על ההרפתקה המסוכנת מאוגוסט 2006 – למדו את הלקח כדי לא להגיע להרפתקה מסוכנת באוגוסט 2024”

שר הביטחון יואב גלנט פרסם הערב (חמישי) איגרת חריגה בשפה הערבית שבה ביקש להעביר מסר לאזרחי לבנון.

גלנט כתב באיגרת: “תושבי לבנון, איראן השיעית והשפוטים שלה, ובראשם חיזבאללה, לקחו את לבנון ותושביה כבני ערובה לטובת אינטרסים עדתיים צרים.

“מדינת ישראל רוצה שקט, שגשוג ויציבות משני עברי הגבול הצפוני ולכן לא תאפשר בשום אופן למיליציית חיזבאללה לערער את היציבות.

“אם חיזבאללה ימשיך בתוקפנות שלו, ישראל תלחם בו במלוא העוצמה. זכרו את החרטה של נסראללה על ההרפתקה המסוכנת והבלתי מחושבת מאוגוסט 2006 – למדו את הלקח כדי לא להגיע להרפתקה מסוכנת באוגוסט 2024. מי שמשחק באש שיצפה להרס”

מוקדם יותר היום קיים שר הביטחון הערכת מצב על  מוכנות העורף.

“החוסן והעמידה של הציבור הישראלי הוא נושא מרכזי שמאפשר לנו לקבל החלטות מבצעיות נכונות. יש פה ניסיון פסיכולוגי של האויב לזרוע פחד, לספר סיפורים, להטיל אימה. אל מול זה צריך לעסוק בדברים הנכונים, העיקריים, לתת מענה לציבור ובעיקר לגרום לציבור להקשיב להוראות פיקוד העורף, זאת הסמכות וככה צריך לפנות אל הציבור.

“אנחנו פועלים על מנת להגיע למצב שאנחנו נהיה מסוגלים לתת לציבור התרעה מספקת כאשר יידרש, ועד אז לאפשר להמשיך באורח חיים שגרתי ככל הניתן. מצד אחד – ערנות, מצד שני – הרבה אחריות על צה”ל, משרד הביטחון, פיקוד העורף כמובילים של העניין ולבסוף, כאשר יהיה צורך, נגיד מה שצריך”.