תעלומת אבו עוביידה: לאן נעלם דובר הזרוע הצבאית של חמאס?

גוברים סימני השאלה סביב גורלו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס: למרות האירועים הדרמטיים שהתרחשו בחודש האחרון, לא נשמעה מצידו שום התייחסות • "היה ראוי שיוציא איזה ציוץ... לאן הוא נעלם? החברים דואגים..."
חרדים 10
ד' אב התשפ"ד / 08.08.2024 13:13

חודש ויום חלפו מאז הפעם האחרונה בה הופיע בציבור דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה – מה שמעצים את הדיווחים כי יתכן שחוסל בִתקיפה של צה”ל.

אבו עוביידה נחשב לאחת הדמויות הכי בכירות בחמאס, והוא דמות פופולארית מאוד באוכלוסייה העזתית.

אלא שלמרות האירועים הדרמטיים שהתרחשו בחודש האחרון, לא נשמעה מצידו שום התייחסות לחיסולים של אסמאעיל הנייה, מוחמד דף, ראפע סלאמה מח”ט ח’אן יונס – והמינוי של יחיא סינוואר.

סימני השאלה סביב גורלו גברו ביום ה-300 למלחמה, כאשר בניגוד ליום ה-100 וה-200, הוא לא השמיע שום הצהרה.

‘אבו עלי אקספרס’ כתב היום: “חודש ויום חלפו מאז הופעתו האחרונה של אבו עבידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס. מאז הופעתו האחרונה חוסל מחמד דף, חוסל ראפע סלאמה (מח”ט ח’אן יונס), חוסל אסמאעיל הניה, חוסל רמטכ”ל חזבאללה ויחיא סנואר התמנה לבוס הגדול. היה ראוי שיוציא איזה ציוץ… לאן הוא נעלם? החברים דואגים…”

 

בתחילת המלחמה, חשף דובר צה”ל בשפה הערבית אביחי אדרעי בחשבון הטוויטר שלו, את זהותו האמיתית של ‘אבו עוביידה – למרות שלאורך השנים מפרסם את הצהרותיו כשהוא רעול פנים.

לפי דובר צה”ל, שמו של ‘אבו עוביידה’ הוא חד’יפה כחלות.

יצוין, כי במהלך חודש נובמבר עלו גם כן שאלות בנוגע לגורלו אבו עוביידה כשהפסיק להופיע, אך הוא חזר להופיע בחודש פברואר.

אלא שאז בצה”ל הבחינו כי אחת מעיניו של אבו עוביידה הייתה גדולה מהרגיל. “כל מי שעוקב אחריו באדיקות יכול היה להבחין בשינוי שנוצר לו בעין, למרות שהוא היה חבוש בפניו בכאפייה. היא גדולה מהשנייה וזה חריג”.

גורם צבאי העריך אז כי אבו עוביידה נפגע מתקיפות צה”ל, נחבל בצורה כזו או אחרת, או שהוא סבל מדלקת ואין לו את התרופה המתאימה. “זו נקודה מעניינת כי לאחרונה הוא צמצם את הפעילות שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות