רוטמן על היועמ”שית: “חוסר תפקוד מדהים, עסוקה בלכתוב מכתבים”

יו"ר ועדת החוקה על פרשת 'שדה תימן':"כדאי לחקור את כל מי שהיה מעורב בכל התהליכים של המעצר המתוקשר, הדלפת חומרים ועצם העיסוק" על היועמ"שית: "מזמן היה צריך לפטר אותה - ובגלל אלף סיבות. ובעיקר בגלל האנרכיה ברחובות שזה גם תחת אחריותה"
חרדים 10
ד' אב התשפ"ד / 08.08.2024 11:53

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן, התייחס היום  (חמישי) בראיון שהעניק לרשת ב’ לפרשת ‘שדה תימן’ – ואמר: “כדאי לחקור את כל מי שהיה מעורב בכל התהליכים של המעצר המתוקשר, הדלפת חומרים ועצם העיסוק”.

רוטמן הוסיף: “צריך לעצור אותו על מעשה מגונה בחברה הישראלית. חשתי גועל עמוק מעצם העיסוק בנושא”. לדבריו,  “צריך להחזיר את כל המעורבים בפרשה לשנה א’ במשפטים”. הוא הסביר: “בשביל זה המציאו את צו איסור הפרסום, את הצורך להימנע מזיהום חקירה ובעיקר את השכל הישר. את זה לומדים בכיתה א’ וכנראה שוכחים שלומדים משפטים ומצטרפים למערכת המשפטית של ישראל”.

האזינו לראיון:

 

בהמשך דבריו, מתח רוטמן ביקורת על היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה: “זמן רב לא ראינו דמות ציבורית שכל תחום שתחת אחריותה – מהאנרכיה ברחובות ועד הפשיעה במגזר הערבי, עד עצם הייעוץ המשפטי במשרדי הממשלה; חוסר תפקוד כה מדהים לא ראיתי, במקום זה היא עסוקה בלכתוב מכתבים”.

כשנשאל אם צריך לפטר את היועצת המשפטית לממשלה – השיב: “מזמן ובגלל אלף סיבות. ובעיקר בגלל האנרכיה ברחובות שזה גם תחת אחריותה”.

על הרפורמה המשפטית, אמר רוטמן: “אני מאוד מאוד הייתי שמח לא להצטרך לעסוק ברפורמה משפטית, או בכל תיקון של מערכת המשפט בזמן המלחמה, אבל כאמור, לאור הדברים שאנחנו מדברים עליהם ממש עכשיו, לאור העובדה שמערכת המשפט מחבלת באופן אקטיבי, ממש, במאמצי המלחמה של מדינת ישראל ואנחנו רואים את זה שמשחררים מחבלים, בגלל טענות על צפיפות שבאות ממערכת המשפט, הזיה מוחלטת, אין דבר כזה בעולם”.

על  החטופים בעזה, הצהיר רוטמן: “אני יכול להבטיח לה שממשלת ישראל עשתה, עושה ותעשה. ולא רק ממשלת ישראל, כל אדם וכל חייל וכל לוחם, כל מי שעוסק בכלשהי במלחמה, עשה, עושה ויעשה הכל כדי להושיב את החטופים כמה שיותר מהר הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות