“לפני הילדים?”: מח”ש הגיעו לבית מפקד המשטרה והתעמתו עם אשתו

חיים טוויל
|
ד' אב התשפ"ד / 08.08.2024 11:35
חוקרי מח”ש הגיעו אמש לביתו של מפקד תחנת חדרה עם צו חיפוש ותפסו את הטלפון הנייד שלו – כשילדיו עדים לפשיטה • אשתו תהתה בפני החוקרים: “לפני כל הילדים והמשפחה לעשות את זה?” • בן גביר: “מח”ש עושה הכל כדי לנסות להרתיע קציני משטרה מלמלא את עבודתם”

חוקרי מח”ש הגיעו אמש אל לביתו של מפקד תחנת חדרה, סנ”צ עמית פולק, במטרה לבצע חיפוש.

בתיעוד שהתפרסם הבוקר (חמישי) ב’כאן חדשות’, נראית אשתו של פולק מתווכחת עם החוקרים שהגיעו עם צו חיפוש ותפסו את הטלפון הנייד שלו. פולק צפוי להיחקר היום  בשנית.

במהלך השיחה בין האישה לחוקר, נשמעה האישה תוהה מדוע החיפוש מתבצע בשעות הערב מול הילדים שבבית.

היא שאלה את החוקר: “השופט אמר לכם לבוא לבית בשעות הערב?” החוקר  ענה: “שופט אישר לנו על פי חוק להגיע”.

היא תהתה בתגובה: “כן? בשעות הערב לפני כל הילדים והמשפחה לעשות את זה? הילדים רואים את זה”.

החוקר הגיב לה: “אני מבקש, תכניסי את הילדים פנימה”, כדי “למנוע סצינה מיותרת” כלשונו –  והדגיש כי הם “רוצים רק להיכנס לטלפון שלהם”.

החוקרים עזבו את הבית לאחר שמצאו את הפלאפון ששייך לפולק.

 

בסביבתו של פולק טענו כי מח”ש לא ניסתה ליצור עימו קשר טלפוני לאורך היום, אפילו לא באמצעות עורכי דינו.

פולק נחקר ביום שני באזהרה בחשד שעצר מפגינים ללא סמכות ופעל באלימות. המקרה התרחש לקראת הפגנה שתוכננה להתקיים סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, כאשר מספר מפגינים הציבו מיצג של טנק על גבי משאית ונעצרו על ידו ועל ידי ושוטרים נוספים.

בהודעת מח”ש נמסר כי פולק נחקר “בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה”, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה, ולפיכך החקירה בעניינו עדיין נמשכת.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה כי מח”ש “עושה הכל כדי לנסות להרתיע קציני משטרה מלמלא את עבודתם וחובתם לפעול בצורה מקצועית”.

הוא הוסיף: “מח”ש פועלת בהנחיית פרקליט המדינה, שלטענתו רוצה לתפור לו תיק על ‘הסתה נגד תושבי עזה'”. בן גביר טען כי הפוליטיזציה של מח”ש היא חמורה וקרא להפוך את הגוף לעצמאי שאינו כפוף ליועמ”שית ולפרקליט המדינה.

לדבריו, סנ”צ פולק הוא קצין משטרה מצטיין והוא נותן לו ולשוטריו גיבוי מלא.

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, המייצגים את פולק, מסרו כי פולק פעל בסמכות, ברשות ועל פי הוראת מפקדו, וכל טענה אחרת משוללת יסוד. הם הביעו צער על כך שמח”ש הכניסה את עצמה למחלוקת הציבורית, וטענו כי במקום לפעול באופן ממלכתי ולשקם את האמון הציבורי, החליטה מח”ש ‘לקחת צד’ ולחקור קצין מצטיין על שהעז למלא את תפקידו.

השר בן גביר הגיב אמש” “מגבה גיבוי מלא את מפקד תחנת חדרה סנ”צ עמית פולק שכל חטאו היה לשמור על הסדר והחוק, ומאז חייו וחיי משפחתו הפכו לגיהינום על ידי מפגינים וכעת גם על ידי מח”ש שערכו חיפוש בביתו ליד ילדיו הקטנים בשעות מאוחרות כאילו מדובר באחרון העבריינים. שוחחתי איתו הערב וחיזקתי אותו ואת רעייתו – מח”ש לא יהלכו אימים על שוטרים”.