הדוחות הרפואיים: אין הוכחות מוצקות לחשד להתעללות במחבל חמאס

לפי דוחות מהמרפאה בשדה תימן ומבית חולים, לא ניתן לשלול חד-משמעי החשד להתעללות במחבל - אך גם לא להוכיח כי החיילים עשו מעשים כאלה
חרדים 10
ד' אב התשפ"ד / 08.08.2024 09:32

דו”חות רפואיים בפרשת שדה תימן מעלים ספק על יכולת הפרקליטות הצבאית להוכיח את החשדות נגד לוחמי המילואים העצורים בחשד להתעללות במחבל חמאס.

ברשת ב’ דווח הבוקר (חמישי) כי על פי דו”ח רפואי, המחבל העצור הובא לבדיקה במרפאה בבסיס שדה תימן בשעת לילה מאוחרת ואמר לרופא שבדק אותו, כי הוא סובל מכאבים בגלל נפילה.

הרופא ציין בדוח, כי אין עדות לפצע או מקור לדימום ממנו סבל העצור והוסיף כי החליט לפנות את העצור לבית חולים, בגלל חשד לדימום תוך בטני ללא הפסקה.

דו”ח מבית החולים העלה, כי הוא סבל מחבלות בראש, בחזה ובבטן, אך לא היתה בו קביעה וודאית הקשורה להתעללות.

גורם רפואי בכיר שנחשף למסמכים אמר כי הם לא יכולים להוות ראייה המאשרת או שוללת את החשדות.

בית הדין הצבאי ידון הבוקר בערר שהגישו עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מחוננו נגד החלטת בית הדין הצבאי להאריך את מעצרם של חמישה מהלוחמים שנעצרו בבסיס שדה תימן.

בערר ציינו עורכי הדין את ההדלפות של חומרי החקירה המגמתיים, וכן סרטון מחומרי החקירה אשר לא הגיע לידיהם – אך הודלף לתקשורת בצורה מגמתית, יחד עם חומרי חקירה נוספים.

“תחושת הבטן המתהפכת לנוכח הנחישות הבלתי נשלטת של חוקרי מצח לחקור את לוחמי צה”ל בעקבות אירוע מבצעי לכל דבר וענין, והכל ב’קול ענות גבורה’, תוך ביזוים, השפלת כבודם ובעיקר חירותם, שלהם ושל בני משפחותיהם, היא מצערת, ואולם מצערת עוד יותר העובדה כי למערערים אין הגנה משפטית ואין ולו ‘קול ענות חלושה’ שיזדהה עם מצוקתם ותצעק – די”, כתבו קידר ורום.

הם הוסיפו: “די למעצרים שרירותיים במערכת המשפט הצבאי ושימוש יתר בשם המכובס של ‘העילה המשמעתית’, מקום בו עסקינן בלוחמי מילואים בעלי משפחות, מלח הארץ אשר גם במחיר אישי יקר עזבו את ביתם משמחת תורה ועד היום כמעט ברצף כדי לבצע משימותיהם. ואם לא די בכל אלו, הוכחה ניצחת להתנהלות גורמי מצח והפרקליטות הם ההדלפות הבלתי נשלטות שגם בהם יש כדי להורות על שחרור החשודים רק מטעמי צדק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות