נושאות מטוסים, מערכות אוויריות, וצי ימי: זו פריסת ההגנה על ישראל

לקראת מתקפה: נושאות המטוסים האמריקניות עושות דרכן לאזור, לצד צי ימי ואווירי מתוח עד הקצה ויכולות ההגנה המוכחות של ישראל • "ספק אם המזרח התיכון ראה אי פעם כוח צבאי כה גדול, שנערך לקראת תקיפה אפשרית של איראן, החות'ים מתימן והמליציות מעיראק"
חרדים 10
ד' אב התשפ"ד / 08.08.2024 01:39

החשש ממתקפה איראנית: נושאות המטוסים האמריקאית עושות את דרכן לאזור, לצד צי ימי ואווירי מתוח עד הקצה – הכל כחלק מההיערכות לקראת מתקפה אפשרית על ישראל.

נועם אמיר, הפרשן הצבאי של ערוץ 14,  פרסם הערב (רביעי) את תמונת פריסת הכוחות המלאה של בעלות הברית במזרח התיכון.

לדבריו,  “ספק אם המזרח התיכון ראה אי פעם כוח צבאי כה גדול שנערך לקראת תקיפה אפשרית של איראן, החות’ים מתימן והמליציות מעיראק”.

כלי המלחמה הגדול ביותר הוא נושאת המטוסים ‘לינקולן’, הנמצאת בדרכה לצפון הים האדום. על סיפונה יש כ-75 מטוסי F18. בנוסף, ישנם עוד 75 מטוסים שנושאת המטוסים ‘רוזוולט’ השאירה באזור – ועזבה.

רוב המטוסים הללו הם מטוסי יירוט והם מהווים את הכוח האווירי העיקרי של הקואליציה. כמה עשרות מהם הוסבו ללוחמה אלקטרונית.

כמו כן, האמריקנים הביאו גם משחתות גדולות. ההערכה שהגיעו לאיזור  לפחות חמש, כאשר על כל משחתת כזו קרוב למאה משגרים שניתן לטעון בהם לפי הצורך טילי יירוט.

כל כלי מלחמה כזה הוא מכ”ם שמסייע בזיהוי ומתן התראה.

טייסת F22 תגיע גם היא לאזור בקרוב. בנוסף, נחתו הבוקר בירדן 12 מטוסים לתדלוק מבריטניה. המטוסים הללו הם גם מסר התקפי לחיזבאללה ולאיראן. יש להם יכולת גבוהה מאוד של דיכוי מערכות הגנה אווירית למקרה שהאמריקנים ירצו בכל זאת לסייע בתקיפה.

כמו כן, יש כוחות בבסיסי קבע: בסיס אל-עובייד בקטאר, שהוא הבסיס האווירי המרכזי של האמריקנים במפרץ הפרסי, בסיס הצי האמריקני בבחריין הוא הבסיס הימי הגדול ביותר של ארה”ב במזרח התיכון, וישנו גם בסיס נוסף באינצ’רליק שבדרום טורקיה ובו צי מטוסי F15 ו-F16 וגם מפציצים אסטרטגיים מסוג B1.

הטורקים כבר הבהירו שלא יאפשרו לאמריקנים להמריא משם.

הבריטים מחזיקים מספר מצומצם של מטוסים בבסיס ליד פאפוס בקפריסין – בערך שמונה מטוסי יורופייטר טייפון וכשישה מטוסי F35, והם גם מקדמים כמה ספינות קרב למזרח הים התיכון.

לצד הפריסה הזו, נועם אמיר מזכיר שיש  את יכולות היירוט של צה”ל, שהביצועים שלהם הוכיחו הצלחה גדולה במתקפה האיראנית הקודמת באפריל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות