בג”ץ דחה העתירה נגד מינוי ראש אמ”ן • אב שכול: הם עושים יד אחת

בג"ץ דחה עתירה של הורים שכולים נגד מינוי האלוף שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן: "מבינים ללב העותרים, אין הצדקה להתערבות" • אב שכול, ממגישי העתירה: "שופטי בג"ץ, שגם להם יש אחריות למה שקרה, עושים יד אחת עם הקצינים הבכירים שאחראים למחדל, ומגנים אחד על השני"
חיים טוויל
ד' אב התשפ"ד / 07.08.2024 23:19

בג”ץ דחה הערב (רביעי) את העתירה שהגישו הורים שכולים ממלחמת ‘חרבות ברזל’, נגד מינויו של האלוף שלומי בינדר לראש אגף המודיעין בצה”ל.

בהחלטת בית המשפט נכתב: “העותרים הם הורים שכולים שילדיהם נפלו בקרבות הבלימה ב-7 באוקטובר או במהלך מלחמת ‘חרבות ברזל’. בהחלט ניתן להבין לליבם של מי ששכלו את היקר להם מכל, ומתרעמים על קידומו בדרגה ועל מינויו של מי שהם רואים בו כנושא בחלק מהאחריות לכך, לתפקיד רם דרג ובעל השפעה מכרעת על ביטחון המדינה.

“כמו כן, בנסיבות אחרות יתכן שהיה טעם לסבור, כפי שסוברים העותרים, כי מוטב שקידומו בדרגה ובתפקיד של מי ששימש בתפקיד בכיר בצה”ל עובר לאירועי 7 באוקטובר ובמהלכם – ייעשה רק לאחר השלמת החקירה בעניין זה”.

השופטים הוסיפו: “אולם, חרף ההבנה לליבם של העותרים, אין בכך כדי להצדיק את התערבותנו בהחלטה על מינויו של בינדר לתפקיד ראש אמ”ן… יתרה מכך, משההחלטה על מינויו של תא”ל בינדר לתפקיד ראש אמ”ן התקבלה על-ידי הגורמים המוסמכים לכך (הרמטכ”ל ושר הביטחון), לא הייתה חובה בדין להביאה בפני הממשלה, ובפרט כך הוא בהינתן שמינוי ראש אמ”ן טעון את אישורו של שר הביטחון, שהוא הגורם האחראי מטעם הממשלה על צה”ל”.

יהושע שני, אביו של סרן אורי שני הי”ד, שנמנה על מגישי העתירה, הגיב: “שופטי בג”ץ שגם להם יש אחריות למה שקרה בשבעה באוקטובר, עושים יד אחת עם הקצינים הבכירים שאחראים למחדל, ומגנים אחד על השני. אנחנו זקוקים לוועדת חקירה שלא ברשות שופט עליון שנגוע במחדל, שתחקור את כל מי שנגוע במחדלי השביעי באוקטובר כולל בית משפט העליון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות