התנגשות בצמרת? חמינאי מאיים על ישראל, הנשיא הזהיר: ימוטט אותנו

על פי דיווח ב'איראן אינטרנשיונל', הנשיא החדש פזשכיאן התריע בפגישה עם המנהיג העליון מפני תקיפה כדי למנוע הסלמה שעלולה להפוך למלחמה • הזהיר: החלטה ישראלית לפתוח במתקפת תגמול קשה, עלולה לשתק את הכלכלה האיראנית, ואף להוביל לקריסת המדינה
חרדים 10
ד' אב התשפ"ד / 07.08.2024 21:49

נשיא איראן החדש, מסעוד פזשכיאן, הפציר בפני המנהיג העליון עלי חמינאי להימנע מתקיפה נגד ישראל, והתריע על ההשפעה ההרסנית שעלולה להיות לכך על כהונתו.

איראן מאיימת לתקוף את ישראל בתגובה לחיסולו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה בלב טהרן.

על פי דיווח היום (רביעי) באתר ‘איראן אינטרנשיונל’, המזוהה עם מתנגדי המשטר באיראן, מקורות מדווחים כי בפגישה האחרונה עם חמינאי, ביקש  הנשיא פזשכיאן מהמנהיג בן ה-85, למנוע מתקפה איראנית ישירה על ישראל, כדי למנוע הסלמה לא רצויה.

לפי הדיווח, פזשכיאן הזהיר כי החלטה מצד ישראל לתקוף בעוצמה את התשתיות הלאומיות ואת משאבי האנרגיה של איראן עלולה לשתק את הכלכלה האיראנית ולהוביל לקריסת המדינה.

למרות האזהרות החמורות, המקורות של ‘איראן אינטרנשיונל’ ציינו כי חמינאי נותר בלתי מחויב במהלך הפגישה – ולא הביע  עמדת תמיכה או התנגדות.

פזשכיאן הזהיר גם נגד  הרטוריקה והפעולות של מפקדים צבאיים בכירים, אשר עשויות למשוך את המדינה למלחמה. הוא ציין שהוא נתון ללחץ מתמיד מקבוצות בתוך משמרות המהפכה שמבקשות תגובה צבאית חזקה נגד ישראל, ללא קשר לעלויות החברתיות והכלכליות הכבדות.

הנשיא טוען שהתנגדותו לפעולה צבאית נובעת מהאינטרס הלאומי ולא מחוסר ידע או ניסיון בתחום הביטחון והצבא – כפי שטוענים מובילי הקו הניצי.

הוא הדגיש כי פתיחת מלחמה עם ישראל תהפוך את ההתאוששות הכלכלית ואת חיבור הפערים העמוקים בין הרפובליקה האסלאמית ואזרחיה לבלתי אפשריים, ותפגע קשות במעמד הבינלאומי של איראן, שאותו המדינה זקוקה לשפר בדחיפות.

לפי ‘איראן אינטרנשיונל’, בפגישתו עם חמינאי, הדגיש פזשכיאן את חשיבות “אמון האזרחים בנציגיהם הנבחרים”, תוך שהוא מציין את שיעור ההצבעה הנמוך בבחירות האחרונות לנשיאות  כאינדיקציה לחוסר אמון עמוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות