מועצת אלעד שללה הקצאות של ישיבות – פרוש קרע ‘קריעה’

ראש העיר אלעד יהודה בוטבול ביטל הקצאות לעשרות ישיבות ליטאיות, חסידיות וספרדיות • ישראל פרוש, ראש העיר הקודם, זעק מדם ליבו ועשה 'קריעה: "בושה וחרפה. ברגע זה יורדת הסיעתא דשמיא של העיר! ישיבות שכבר אושרו כחוק, אני אומר לך, אנשים ישלמו בדמם! יש בורא לעולם!"
אריה ריבקינד
ד' אב התשפ"ד / 07.08.2024 21:09

דרמה במועצת העיר אלעד: ראש העיר הודה בוטבול מש”ס אישר הערב (רביעי) במועצת העיר ביטול של הקצאות  של ישיבות קדושות – מקהילות חסידיות, ליטאיות וספרדיות – שכבר אושרו בקדנציה הקודמת והיו מתוכננות לקום בעיר בשנים הקרובות.

המהלך המזעזע התאפשר, בין היתר, בעקבות הסכמה עם נציג חסידות ויז’ניץ במועצת העיר, יעקב דוד ברקוביץ – שיצא מאולם מועצת העיר, בטרם ההצבעה.

ראש העיר לשעבר ישראל פרוש מאגודת ישראל זעם על המהלך, קרע ‘קריעה’ במהלך הישיבה – וזעק מדם ליבו:  “כשהגעתי לעיר היה חשב מלווה ושום דבר לא הצליח. בושה וחרפה, הנה אני קורע את החליפה, אני קורע ‘קריעה’ על הפגיעה בכבוד התורה ובעולם הישיבות.

“עיר שלא היה בה סיעתא דשמיא ואז הביאו ישיבות. ברגע זה יורדת הסיעתא דשמיא של העיר! בושה וחרפה, ישיבות שכבר אושרו כחוק, לא היה פה כלום בעיר! זה הביא את התורה. הרב שטינמן אמר להביא לפה תורה! אני אומר לך, אנשים ישלמו בדמם! יש בורא לעולם! בורא עולם יטפל בהם!”

כשחבר מועצה ניסה לומר כי מדובר ב”איום” – אחר השיב לו: “‘בדמם’ זה לא איום, הישיבות מגנות על עם ישראל…”

לאחר חילופי הדברים יצאו כלל נציגי יהדות התורה – אגודת ישראל ודגל בתורה – מאולם מועצת העיר, כמחאה על המהלך.

בין הישיבות החסידיות שבוטלה להם ההקצאה: באיאן, ביאלא, רחמסטריוקא, בעלזא, תולדות, נדבונה ועוד.

זו הפעם הראשונה בעיר חרדית שמבטלים הקצאות לישיבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות