נכנע לטרור של ‘הפלג’? הרב דוד לייבל עבר מבני ברק אל מחוץ לעיר

חיים טוויל ויוסף גרינבוים
|
ג' אב התשפ"ד / 07.08.2024 18:16
אחרי המהומות מול ביתו: נשיא קהילות ‘אחוות תורה’ עזב את ביתו בבני ברק – ועבר להתגורר זמנית במקום אחר בארץ • מקורביו: “מתקיימים סידורי אבטחה שונים מתוך דאגה לביטחונם ושלומם. עד לסיום העבודות והסיכומים מול גופי הביטחון הרלוונטיים, הרב ומשפחתו עברו למיקום אחר”

אחרי המתקפות והאיומים של קיצוני ‘הפלג הירושלמי’:  הרב דוד לייבל, נשיא קהילות ‘אחוות תורה’, עזב את ביתו  ברחוב רבן גמליאל בבני ברק – ועבר עם משפחתו להתגורר במקום אחר בארץ.

בשבועות האחרונים הפגינו הקיצונים מול ביתו,  בשל מעורבותו ביוזמה להקמת ‘חטיבה חרדית’ בצה”ל.

שיא האיומים התרחש בליל שישי האחרון, אז התגודדו מאות קיצונים מ’הפלג’ ליד ביתו, תוך שהם קוראים: “דינו מוות”.

בשלב מסוים החלו הפורעים לשבור את מצלמות האבטחה, להשחית רכבים ולפרוץ אל הבית בכוח, תוך איומים על רעייתו ובנותיו. רק לאחר שחלפו כשעתיים מאז פרוץ המתקפה, המשטרה השתלטה על האירוע. לפי מקורביו של הרב, בכל אותו זמן “נשקפה סכנה לחייו”.

עם זאת, המוחים נותרו מול הבית גם שעתיים לאחר חצות, תוך שהם  זועקים: “מות יומת” – ותקפים את מקורביו בעת שניסו לצאת מביתו, ואלה  נותרו נצורים בתוך ביתו עד השעות הקטנות של הלילה.

ממקורביו נמסר הערב לחרדים 10: “סדר יומו של הרב נותר ללא שינוי והוא ממשיך למסור שיעורים ולקדם את המיזמים והפרויקטים שהקים בעבור לומדי ובני התורה, לצד פתרון משבר הגיוס.

“בעקבות איומים חסרי תקדים שהתקבלו באחרונה, מתקיימים בימים אלו סידורי אבטחה שונים מתוך דאגה לביטחונם ושלומם של הרב ובני משפחתו.

“עד לסיום העבודות והסיכומים מול גופי הביטחון הרלוונטיים, הרב ומשפחתו עברו למיקום אחר. הרב ומשפחתו צפויים לחזור בקרוב לביתם שבבני ברק”.

קיצוני ‘הפלג’ ניסו לפרוץ לתוך בית הרב דוד לייבל: “סכנה לחייו”