הפרשן אהוד יערי מעריך: התגובה של חיזבאללה תגיע במועד הרגיש הזה

אבי כץ
|
ג' אב התשפ"ד / 07.08.2024 17:44
הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12: “בחיזבאללה ערים ללוח השנה העברי, הם מבינים שביום תשעה באב יש יותר אנשים שצמים ונמצאים בבתי הכנסת” • גם על האיראנים אמר: “אני אומר תחושת בטן, הם היו רוצים ומכוונים לתשעה באב בגלל הסמליות

אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12, העריך היום (רביעי), בראיון שהעניק לרדיו ‘קול ברמה’, מה יהיה המועד  בו חיזבאללה  יגיב על חיסולו של ‘רמטכ”ל חיזבאללה’ שחוסל בלב ביירות.

לפי יערי, חיזבאללה  צפוי לבחור במועד רגיש במיוחד ליהדות.

“ש לי תחושת בטן שחיזבאללה ירצה לתקוף בתשעה באב”, אמר יערי בראיון. “בחיזבאללה ערים ללוח השנה העברי, הם מבינים שביום הזה יש יותר אנשים שצמים ונמצאים בבתי הכנסת”.

ביום שני מתח יערי ביקורת על התנהלות כלי התקשורת: “נקעה נפשי מהדברת באולפנים למיניהם, בדרך כלל של אנשים שאין להם אינפורמציה, או הבנה מוגבלת, זה מסחרר את ראשי הציבור”.

הפרשן העריך אז בחדשות 12 כי “האיראנים מחפשים מטרה סמלית נקודתית, לא איזה ירי מסיבי על תל אביב.  הם לא יכולים להסתכן עוד פעם בסיכול מתקפת טילים שלהם כמו באפריל, הם לא יכולים, זה מבחינתם דבר שאסור שיקרה”.

על תאריך לתקיפה של איראן אמר אז: “אני לא יודע, אני אומר תחושת בטן, הם היו רוצים ומכוונים לתשעה באב בגלל הסמליות, אני לא יודע לומר אם זה ככה”.