כלי טיס חיסל מפקד בתחום הנ”ט של חיזבאללה בדרום לבנון • שוטף

חרדים 10
|
ג' אב התשפ"ד / 07.08.2024 13:15
גלנט בתרגיל צבאי בצפון: “נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר” • דובר צה”ל בערבית לתושבים העזתים בצפון הרצועה: חמאס יורה רקטות מאזורכם, צה”ל יפעל נגדו בכוח – התפנו מיד למקלטים • פוצצה מעבדת נפץ בשכם • עדכונים שוטפים

היום ה-306 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

16:05 – צה”ל חיסל מפקד בתחום הנ”ט של חיזבאללה בדרום לבנון

צה”ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את המחבל חסן פארס ג’שי במרחב ג’ויא שבדרום לבנון, אשר שימש כמפקד בתחום הנ”ט בארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, מוקדם יותר היום מטוסי חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של הארגון במרחב עיתרון, לצד ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים שונים בדרום לבנון.

15:45 –  גלנט עונה לנסראללה: גורר את לבנון לשלם מחיר כבד ביותר

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בתרגיל של עוצבת שועלי מרום  ועמד על חשיבות הכוננות הגבוהה והצורך בפיתוח תחבולות ופעולות ייחודיות.

“כפי שהדברים מסתמנים, נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר, כבדים ביותר. הם לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות, אני מניח שאם הם ייקחו תמונה של עזה הם יבינו, אבל לא תמיד ההיגיון מדבר”, אמר גלנט.

14:50 –  הושמד מחסן מטענים בשכם, בעיזריה הוחרמו שתי מחרטות לייצור נשק 

כוחות צה”ל פעלו הלילה בשכםן, איתרו והשמידו מחסן מטענים בו אותרו מטעני השלכה ומטענים כבדי משקל. במהלך הפעילות הכוחות הגיבו בירי לעבר מחבלים שהשליכו ומטענים וירו על הכוחות.

בעיזריה שבחטיבת עציון הכוחות החרימו שתי מחרטות לייצור נשק ועצרו שלושה מבוקשים. בדהיישה ובדוחא נעצרו שלושה מבוקשים. במבצע בקלנדיה  נעצרו שני מבוקשים ותוחקרו עשרות חשודים.

בפעילות במרחב עקבת ג׳אבר שבחטיבת הבקעה והעמקים נעצרו שלושה מבוקשים, בחטיבות מנשה ואפרים נעצרו שלושה מבוקשים נוספים.

14:50 – חוסל פעיל בכיר בזרוע הצבאית של הג’יהאד בבקעת הירדן

הג’יהאד האיסלאמי הודיע על חיסולו של פעיל בכיר בזרוע הצבאית של הארגון בעיירה טובאס שבצפון מזרח השומרון, רביע אל-ענבוסי.

13:55 –  דיווח בלבנון: שני הרוגים וארבעה פצועים מתקיפת כטב”ם ישראלי בעיירה ג’ויא

כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפה של כטב”ם ישראלי לעבר אופנוע בעיירה ג’ויא. לפי הדיווחים, אזרח לבנון ופעיל חיזבאללה נהרגו בתקיפה.

13:20 – גרמניה מפצירה באזרחיה לעזוב את לבנון

דובר משרד החוץ של גרמניה שב וקורא לאזרחי גרמניה הנמצאים בלבנון שיעזבו את המדינה, גם אם הדבר אומר תשלום גבוה יותר על כרטיסי טיסה.

13:05 – בריטניה נערכת לפינוי 16 אלף מאזרחיה מלבנון

“הטיימס” הלונדוני: יותר מאלף חיילים בריטיים נמצאים בכוננות לפינוי בריטים מלבנון. במסגרת ההכנות לפינוי אפשרי של בריטים מלבנון, כ-16 אלף בני אדם, מאות חיילים נשלחו לבסיס חיל האוויר הבריטי שממוקם באקרוטירי – טריטוריה בריטית בשטחה של קפריסין. מאות חיילים אחרים עדיין נמצאים בבריטניה, אבל מוכנים להישלח למזרח התיכון.

גורם ממשלתי בריטי העריך כי ישראל תגיב בעוצמה, ותרחיב את תקיפותיה בלבנון, כולל תקיפות בדאחיה ובנמל התעופה הבין-לאומי בביירות.

12:55 –  דיווחים בלבנון: מטוסי קרב ישראליים שוברים את מחסום הקול בביירות ובדרום לבנון

12:05 – צה”ל תקף סדנת ייצור אמל”ח במרחב ההומניטרי בדיר אל בלח; עשרות מחבלים חוסלו ביממה האחרונה

כלי טיס של חיל האוויר תקף אמש סדנת ייצור אמצעי לחימה של ארגוני הטרור חמאס וג’יהאד איסלאמי במרחב ההומניטרי בדיר אל בלח. מצה”ל נמסר כי טרם התקיפות ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים.

לוחמי צה”ל השמידו ביממה האחרונה תשתיות טרור ברפיח וחיסלו מספר מחבלים שפעלו במרחב כנגד כוחותינו.

במסדרון מרכז הרצועה הכוחות חיסלו מספר מחבלים, בין היתר בשיתוף פעולה עם כוחות חיל האוויר ובקרבות פנים מול פנים במרחב.

בנוסף, במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנה ממנו בוצע ירי על כוחותינו, מבנים צבאיים ומחבלים שהיוו איום על כוחותינו.

9:45 – כוחות צה”ל פוצצו מעבדת נפץ בשכם

במהלך פעילות של כוחות צה״ל במחנה בלאטה שבחטיבת שומרון נמצאה מעבדת חבלה עם מטענים מוכנים. כוחות הנדסה פוצצו את המעבדה והמטענים שהיו בתוכה.

9:40 – צה”ל השמיד את אתרי השיגור שהוצבו סמוך למחסני סיוע הומניטריים של אונר”א מהם זוהו השיגורים לעבר מרחב לכיש ויישובי העוטף

במהלך השבוע האחרון זוהו עשרות שיגורים שחצו משטח רצועת עזה לעבר מרחב העיר גן יבנה, איזור לכיש ויישובי העוטף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר שיגורים וזוהו נפילות במרחב. השיגורים בוצעו ממרחב דרום הרצועה, בסמוך לשני מחסני סיוע וחלוקה השייכים בין היתר לארגון אונר”א ושימשו לחלוקת סיוע הומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן מדויק והשמידו את אתרי השיגור במרחב ממנו בוצע הירי, בתום התקיפה זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה נוספים במרחב.

07:50 – מקור מצרי: מכת מנע ישראלית בלבנון או באיראן תצית מלחמה באזור

מקור מצרי שהשתתף בפגישות עם בכירי מודיעין במדינות ערב בימים האחרונים, העביר אזהרות לבכירים אמריקנים לפיהן כל מכת מנע ישראלית בלבנון או באיראן תצית מלחמה באזור. כך דווח בעיתון אלאח’באר בלבנון.

07:30 – אחרי הירי לעוטף: צה”ל קרא לתושבים בבית חאנון להתפנות

דובר צה”ל בערבית: קריאה לכל הנוכחים באזור בית חנון, שכונות מנשייה ושייח’ זייד ולעקורים בתוך המקלטים באזור. חמאס וארגוני הטרור יורים רקטות מאזורכם לעבר מדינת ישראל. צה”ל יפעל נגדם בכוח ובאופן מיידי. למען ביטחונכם – התפנו מיד למקלטים המוכרים במרכז העיר עזה.

06:05 – בישראל נערכים לאפשרות שחיזבאללה ישגר טילים מדויקים

כאן חדשות: ההערכה בירושלים היא שחיזבאללה יתקוף לפני איראן, ושההתרעה תהיה קצרה. בשונה מאיראן, הסמיכות של חיזבאללה לישראל תקשה על היערכות מוקדמת .

00:30 – דיווח בוול סטריט ג’ורנל: צבא ארה”ב העביר את מטוסי הקרב מסוג F/A-18 של נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט לאחד הבסיסים באזור.

זאת חלק מההיערכות ליירוט המתקפה הצפויה מאיראן