אכזריות שוטרים בהפגנת הפלג: משיכת זקן, הצלפות שוט, חניקה

תיעודי וידאו חושפים את האלימות שהפעילו שוטרים שאיבדו את העשתונות מול הקיצונים מ'הפלג' ו'העדה' שהתפרעו מול הבקו"ם בתל השומר • בניגוד למדיניות של השר בן גביר: שוטר חונק צעיר עד אובדן נשימה ומכה באגרופים, משיכת זקנים, פרש מצליף עם שוט, ושוטרת משליכה נעל
חיים טוויל
ג' אב התשפ"ד / 07.08.2024 12:23

מאות מפגינים מ’הפלג הירושלמי’ ו’העדה’ הפגינו  בימים שני ושלישי מחוץ ללשכת גיוס בתל השומר. במהלך ההפגנות, שנמשכו שעות, ניסו, בין היתר, למנוע ממלש”בים חרדים שקיבלו זימון ל’צו ראשון’ להיכנס לבסיס.

המפגינים, לפי המשטרה, התעמתו עם השוטרים תוך הפעלת אלימות, השלכת חפצים, פרצו חסימות, השליכו גדרות, ואף סיכנו את חייהם ונשכבו מתחת לרכבים וניקבו גלגלים של משאיות. בנוסף, לפי המשטרה, המפגינים פגעו במכוון ברכבי ואופנועי משטרה וגרמו להם לנזקים, ובניהם, עקירת לוחיות רישוי, עקירת מגבים ועוד.

המשטרה טענה כי נאלצה להשתמש בכוח והפעילה פרשים.

אבל על מה המשטרה אינה מספרת? על האלימות הקשה והבלתי חוקית של השוטרים – למרות שבראש המשרד לביטחון פנים עומד השר איתמר בן גביר, המתנגד בחריפות לאלימות המשטרתית נגד חרדים.

בארבעה קטעי וידאו המוצגים כאן  באתר חרדים 10 – שתיעד בית יוסף להבה – נראים חלק משוטרים כשהם מאבדים עשתונות מול הקיצוניים.

בין היתר תועד  שוטר חונק בחור צעיר בגרונו בעוצמה רבה, ולאחר מכן מעניק לו שני אגרופים עוצמתיים לתוך פניו, למרות שהצעיר לא הביע התנגדות.

בתיעוד נוסף נראה איש  משטרה מושך  בזקנו של מפגין, בניסיון למשוך אותו מהמקום – אך ללא הצלחה.

חונק נער צעיר עד אובדן נשימה ומכה באגרופים

פרש משטרתי מצליף במפגינים עם שוט

שוטרת חולצת נעל ומשליכה למתחם הסגור

בוידאו אחר מתועדת שוטרת חולצת לאחד המפגינים היושבים על הכביש  את הנעל ומשליכה אותה מעבר לגדר שהציבה המשטרה, אל תוך המתחם הסגור.

כמו כן תועד פרש הרוכב על גבי סוס כשהוא מצליף עם שוט בשני מפגינים בעוצמה. לאחד מהם הוא מעיף את הכובע עם הצלפת השוט ומחטיא בסנטימטרים את ראשו.

לפי המשטרה אתמול נעצרו 21 מפירי סדר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות