כתב אישום יוגש נגד פעיל ‘אחים לנשק’ שזרק לפיד בוער על שוטרים

חרדים 10
|
ג' אב התשפ"ד / 07.08.2024 11:21
פעיל ‘אחים לנשק’, רוי גורדון יואשם בהפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, לאחר שבמהלך הפגנה השליך, על פי החשד, לפיד בוער לעבר שוטרים • הגיב ל’כאן חדשות’: “זה לא נכון אבל תדווחו מה שאתם רוצים”

אלימות השמאל: כתב אישום צפוי להיות מוגש נגד פעיל ‘אחים לנשק’, רוי גורדון בן 45, החשוד בהשלכת לפיד לעבר שוטרים בהפגנה שהתקיימה סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים בחודש אפריל.

על פי הדיווח של אבישי גרינצייג ב’כאן חדשות’, גורדון יואשם בהפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות לאחר שבמהלך הפגנה שהתקיימה סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים,  השליך על פי החשד לפיד בוער לעבר שוטרים.

סעיף האישום קובע: “המיידה או יורה אבן או חפץ אחר לעבר שוטר או לעבר כלי רכב משטרתי, במטרה להפריע לשוטר כשהוא ממלא את תפקידו כחוק או להכשילו בכך, דינו – מאסר חמש שנים”.

גורדון מסר לכאן חדשות בתגובה: “זה לא נכון אבל תדווחו מה שאתם רוצים”.

 

בהפגנה התפרעו מאות מפגינים בסמוך לבית ראש הממשלה ברחוב עזה. קבוצת מפגינים הגיעה עם לפידים, פרצה את גדרות האבטחה והתעמתה עם שוטרים.

בדיון שנערך בנושא לפני כארבעה חודשים, השופט כתב בהחלטתו: “עולה כי לא מדובר בפעולה אקראית, אלא במחאה שתוכננה מראש. אומנם הפגנות הם לב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית, אך סיכון חיי אדם ובעלי חיים – אין בהם דמוקרטיה, והם עלולים להביא לאנרכיה. מדובר בעבירות חמורות”.

כחלק מהדיון מהמשטרה נמסר בתגובה: “למרבה המזל, המעשה לא הוביל לפציעתו של השוטר או הסוס המשטרתי. על פי החשד, אותו אדם השליך באותו הערב לפיד נוסף לכיוון השוטרים”.