חמאס הודיע רשמית: יחיא סינוואר יחליף את איסמאעיל הנייה שחוסל

חיים טוויל
|
ג' אב התשפ"ד / 06.08.2024 21:06
ההחלטה של מועצת השורא’, המונה כ-50 איש, היא הבעת אמון בסינוואר – אדריכל הטבח ב-7 באוקטובר • בכך יהפוך סינוואר, שתפקידו הוא מנהיג ארגון הטרור ברצועת עזה, למנהיג הארגון בפועל – ולאיש החזק ביותר בחמאס • דובר צה”ל: “המקום היחיד עבור סינוואר – לצד דף ושאר האחראים לטבח”

ארגון הטרור חמאס הודיע הערב (שלישי) רשמית על מינויו של יחיא סינוואר גם לתפקיד ראש הלשכה המדינית של הארגון – במקום איסמעיל הנייה, שחוסל בטהראן.

ההחלטה, שהתקבלה על ידי מועצת השורא’ המונה כ-50 איש, מביעה אמון בסינוואר ומסמנת את החזרת הכוח לארגון ברצועה, לאחר שבמהלך השנים האחרונות, הכוח של חמאס נדד אל מחוץ לרצועת עזה.

בכך יהפוך סינוואר, שתפקידו הוא מנהיג ארגון הטרור ברצועת עזה, למנהיג הארגון כולו  – ולאיש החזק ביותר בחמאס.

בימים האחרונים החלה חרושת שמועות סביב שאלת היורש של הנייה, אולם כאמור, מי שנבחר בסופו של דבר הוא סינוואר.

דובר צה”ל דניאל הגרי התייחס להודעת חמאס בריאיון בערוץ אל-ערביה הסעודיה: “יחיא סנוואר הוא מחבל שאחראי למעשה הטרור הנפשע ביותר בהיסטוריה – השבעה אוקטובר. יש רק מקום אחד עבור יחיא סנוואר והוא לצידו של מחמד דף וכל הטרוריסטים שאחראים לשבעה באוקטובר. זה מקום היחיד שאנחנו מכינים ומייעדים לו”.

הפרשן עמית סגל הגיב על המינוי: “קבלו טיפ של אלופים על סמך ניסיון מקומי: כשאדם אחד שולט בכל התפקידים זה בדרך כלל סימן שנפילתו קרבה, לא להפך”.

משפחות חטופים מטעם פורום תקווה הגיבו על מינוי סינוואר למחליפו של הניה: “את משפחות החטופים לא מעניין איזה רוצח המונים מקבל תפקיד בארגון הטרור חמאס.

“ישראל צריכה להודיע לעולם כי היא מפסיקה לנהל מו״מ עם החמאס עד אשר הארגון יודיע כי הוא מסכים לשחרר את כלל החטופים בפעימה אחת.
עצם זה שסינוואר עוד בחיים היא בעיה בפני עצמה.

“בינתיים צה״ל חייב להמשיך לחסל את כל שדרת ההנהגה של החמאס וכך להביא לפירוקו המוחלט”.