צה”ל הודיע למשפחתה של בלהה ינון מנתיב העשרה: היא נרצחה

בלהה ינון ובעלה יעקב שנרצח, שהו בביתם בנתיב העשרה בבוקר השבת השחורה • בצה"ל אומרים כי אותרו לאחרונה ממצאים במרחב ביתה - אשר לאחר הליך בחינה ופענוח מורכבים, ניתן לאשר את זיהויה • ועדת מומחים קבעה על בסיס מצרף של ממצאים, כי היא נרצחה ב-7 באוקטובר
חיים טוויל
ב' אב התשפ"ד / 06.08.2024 20:31

נציגי צה”ל הודיעו היום (שלישי) רשמית, למשפחתה של בלהה ינון הי”ד, כי היא נרצחה במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר – זאת לאחר שאותרו לאחרונה ממצאים  במרחב ביתה שסייעו לצה”ל להגיע לזיהוי שלה.

.בלהה בת ה-76 מנתיב העשרה היא האחרונה שהוגדרה כנעדרת מאז שמחת תורה.

בעלה יעקב הי”ד, בן 78, נרצח גם הוא בביתם של הזוג לאחר שהבית שלהם ספג פגיעה ישירה והתלקח בתוך דקות. בזירה אותר עד כה רק ה-DNA של יעקב.

לאחר עדויות שבני המשפחה קיבלו מהשכנים שהבחינו בטבח ובשריפה הם החליטו לשבת ‘שבעה’ כבר בשבוע הראשון של המלחמה.

בהודעת צה”ל נמסר:

“מאז פרוץ המלחמה, צה״ל, אגף כוח האדם בפרט ומפקדת החטופים באמ״ן, מנהלים מאמץ חקירה נרחב במסגרתו פעלו צוותים שונים, במגוון תחומים, על מנת לברר מה עלה בגורלה של בלהה ינון הי”ד.

במסגרת פעילות זו, אותרו לאחרונה ממצאים במרחב ביתה, אשר לאחר הליך בחינה ופענוח מורכבים, ניתן לאשר את זיהויה.

ועדת מומחים של משרד הבריאות, בהשתתפות נציגי צוות החקירה של צה״ל, נציגי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל ובשיתוף עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, קבעה על בסיס מצרף של ממצאים, כי בלהה ינון הי”ד נרצחה בשבעה באוקטובר.

צה״ל משתתף בצער משפחת ינון ובצער קהילת נתיב העשרה כולה”.

בריאיון לרשת ב, ב-26 במרץ, אמרה בתם של הזוג: “מבחינתנו אמא לא נעדרת, אין לנו ספק שהם היו ביחד בבית ב-7 באוקטובר בבוקר. הם שלחו לנו הודעת וואטסאפ ואח שלי עוד הספיק לדבר איתם. נמצאו שרידים של אבא ושרידים נוספים שלא ניתן להפיק מהם DNA”.

היא הסבירה: “יש פער בין עמדת תחקיר צה”ל, לפיו אמא הייתה בבית ונרצחה עם אבא, לבין עמדת המכון לרפואה משפטית שאומר שלא יכולה להיות סיטואציה שבה לא נשארו בבית שרידים שניתן להפיק מהם DNA. כרגע אף אחד לא יודע איך בדיוק ההורים נהרגו ואיך הבית עלה באש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות