ה’פלג’ על הפריצה לבסיס: “הפרשים רמסו, אז אנשים קפצו על הגדרות”

21 קיצונים מהפלג של ר' אשר דויטש נעצרו היום שעה שהפגינו מחוץ לבסיס קליטה ומיון בתל השומר ב'יום הגיוס' השני לחרדים שקיבלו 'צו ראשון' • כשהמפגינים תועדו פורצים לבסיס, הסביר ה'דובר': הפרשים רמסו אנשים
חרדים 10
ב' אב התשפ"ד / 06.08.2024 19:49

המשטרה פעלה החל משעות הבוקר (שלישי) סמוך ללשכת גיוס בתל השומ, מול  מאות מפגינים קיצונים מ’הפלג הירושלמי’ ו’העדה’, שהגיעו במטרה לפרוץ לבסיס הצבאי, התעמתו עם השוטרים תוך הפעלת אלימות, השלכת חפצים, ניסיונות חוזרים ונשנים לפרוץ חסימות, השלכת גדרות, ואף סיכנו את חייהם ונשכבו מתחת לרכבים וניקבו גלגלים של משאיות.

מפירי הסדר תקפו את השוטרים, בליווי קריאות נאצה לעבר השוטרים- “נאצים”.

קצין משטרה הכריז על ההפגנה כ”בלתי חוקית” טרם הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות, אך  חרף האזהרות, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים והמשיכו בהפרות הסדר, תוך אלימות וניסיונות פגיעה בפרשים והשלכת בקבוקים לעבר השוטרים הפרשים.

המשטרה נאלצה להשתמש בכוח והפעילה פרשים. מפירי הסדר פרצו לבסיס ולדברי המשטרה באנדרטה שבמקום הושחתו עצים לזכר נופלים.

בהמשך ההתפרעות הפכה לזריקת גדרות על הכביש, פגיעה בתשתיות וחסימת הכביש. בנוסף המפגינים פגעו במכוון ברכבי ואופנועי משטרה וגרמו להם לנזקים, ובניהם, עקירת לוחיות רישוי, עקירת מגבים ועוד.

כוחות המשטרה עצרו 21 מפירי סדר. בתוך כך, כתוצאה מהאלימות של מפירי הסדר, שלושה שוטרים נפצעו.

דוד צוקר, דובר ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של ‘הפלג הירושלמי’, סיכם את ההפגנה: “אתם שומעים עלינו השמצות, על בני תורה היקרים שבאו לפה היום. יצאנו בהוראת ראש הישיבה הרב אשר דויטש למחות כאן ולהסביר לבחורים היקרים שנפלו עליהם, יצאנו להסביר להם שאנחנו לצידם ואת החוקים והזכויות שלהם, ונתקלנו במשטרה באופן ברוטלי, אכזרי כמו סיפורים בשואה.

“הפרשים רמסו אנשים, אז אנשים קפצו על הגדרות להציל את עצמם ממוות. אנא, תבינו אותנו, פוגעים לנו בציפור הנפש, בתורה הקדושה, לא יעזור כלום, תצאו מהקונספציה – אף אחד לא יתגייס, לא יהיה גיוס חרדים לצבא, אז חבל. תנו לנו לשמור על עם ישראל בתפארתו, עם ישראל שמחובר לבית המקדש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות