טים וולז: קמלה האריס בחרה ‘סגן נשיאה’, שקרא לסיום המלחמה

קמלה האריס המתמודדת מטעם 'הדמוקרטים' לנשיאות ארצות הברית, הכריזה כי מושל מינסוטה, הוא מועמדה לתפקיד 'סגן הנשיאה' • אחרי הטבח בשמחת תורה הורה וולז להוריד את הדגל לחצי התורן אבל תמך בקריאות לסיום המלחמה
חרדים 10
ב' אב התשפ"ד / 06.08.2024 17:08

סגנית נשיא ארצות הברית והמועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, קמלה האריס, בחרה היום (שלישי) את הסגן שלה במרוץ לנשיאות 2024 – מושל מינסוטה טים וולז. גם בסוכנות הידיעות AP דיווחו מפי מקורותיהם שהאריס החליטה לבחור בוולז.

וולז, בן 60, הוא מושל מדינת מינסוטה. בעבר שימש חבר קונגרס מטעם המדינה. לפני כן שירת בצבא ועבד כמורה בתיכון. הוא נחשב לפרוגרסיבי יחסית מבין המועמדים שנשקלו לתפקיד סגן הנשיא ואהוד על איגודי עובדים ועל פעילים פרוגרסיביים בזכות הרקורד שלו כמושל, כשהצטיין בסיוע לשכבות חלשות ובקידום שוויון במדינה.

בענייני ישראל הוא לא פעיל במיוחד, אבל יש לו רקורד של הצבעה למען חקיקה בעד ישראל כששירת בקונגרס. כמושל מינסוטה, הוא הורה על הורדת הדגלים במדינה לחצי התורן אחרי מתקפת 7 באוקטובר, ודיבר בעד זכותה של ישראל להגן על עצמה. מול ביתו של וולז התייצבו אחר כך מפגינים פרו-פלסטיניים שקראו לו למשוך השקעות של מדינת מינסוטה בישראל, אולם הוא סרב לעשות זאת. הוא גם התייצב לימינם של סטודנטים יהודים במדינה שטענו כי אינם חשים בטוחים.

עם זאת, וולז גם אמר שיש להקשיב למחאות נגד המלחמה בעזה וכי יש לפעול לסיום המלחמה. כחבר קונגרס, וולז זכה לתמיכה הן של השדולה הפרו-ישראלית המרכזית-ימנית איפא”ק והן של השדולה השמאלית ג’יי סטריט. מיניסוטה היא מדינה בעלת אוכלוסייה מוסלמית גדולה יחסית. אחת מנציגותיה בקונגרס היא אילהאן עומאר, הידועה בגישתה הביקורתית כלפי ישראל.

הבחירה בוולז נובעת מכמה שיקולים: הוא נחשב למנהיג כריזמטי שיכול להופיע היטב במערכת הבחירות. הוא יכול גם לסייע לבסס את תמיכת האגף השמאלי במפלגה, שעדיין מחויב קצת פחות לתמיכה בהאריס. בניגוד למועמדים אחרים שנשקלו, ווולז גם מביא עמו את גישה טובה לבוחרים חקלאיים ואנשי הצווארון הכחול, בזכות הרקע האישי שלו והסגנון הלא-מעונב שלו. מצד שני, כמושל מדינת מינסוטה וולז אינו מסייע הרבה מבחינת מפת מדינות המפתח. מינסוטה היא ממילא מדינה כחולה והבחירה במושל המדינה כמועמד לסגנות הנשיא לא תשנה דבר.

לפני יומיים עלו הערכות כי רשימת המועמדים כללה את מושל פנסילבניה ג’וש שפירו, מושל מינסוטה טים וולז, מושל קנטקי אנדי בשיר ואת הסנאטור מארק קלי מאריזונה. כאשר שני המועמדים המובילים הם שפירו ו-וולז אבל האריס החליטה לפרסם החלטתה כעת לפני העצרת שהיא תקיים היום בה תציג את המועמד לסגנותה.

בימים ובשעות האחרונות גבר הלחץ של גורמים פרוגרסיבים במפלגה שלא לתת לג’וש שפירו, היהודי, מושל פנסילבניה את התפקיד. בין היתר בשל תמיכתו בישראל והטיפול במפגינים הפרו פלסטינים באוניברסיטאות. גם העובדה שהוא יהודי, גרמה לגורמים מסויימים במפלגה, ללחוץ כדי שהוא לא יתמנה לתפקיד – בטענה שזה יזיק להאריס.

סגנו של טראמפ, ג’יי די וונס, הגיב על הבחירה של האריס: “הסיבה היחידה שהם לא בחרו בשפירו זה אנטישמיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות