התנפל עם מברג ודקר: לוחמת מג”ב נפצעה בפיגוע במחסום המנהרות

חיים טוויל
|
ב' אב התשפ"ד / 06.08.2024 11:11
מחבל שהורד לבדיקה מאוטובוס שהגיע למחסום המנהרות, בין ירושלים לגוש עציון – דקר לוחמת מג”ב באמצעות מברג בידה ובגבה ופצע אותה קל מאוד • לוחמי מג”ב שהיו במקום חיסלו אותו

לוחמת מג”ב  נפצעה היום (שלישי) באורח קל בפיגוע דקירה במחסום המנהרות – בין ירושלים לגוש עציון.

המחבל פצע את הלוחמת בת ה-20 באמצעות מברג בידה ובגבה. המחבל הדוקר חוסל בידי כוחות הביטחון ולוחמי משמר הגבול שהיו במחסום בשעת האירוע.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה טיפלו בה ופינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשמצבה קל.

מהמשטרה נמסר כי בסמוך לשעה 10:45, עוכב לבדיקה אוטובוס נוסעים שהגיע למחסום המנהרות מכיוון יו”ש לירושלים. נוסעי האוטובוס הורדו לבדיקה לשלילת חשד להימצאות שוהים בלתי חוקיים וחשודים בתוכו.

בשלב מסוים, אחד מהנוסעים שעוכבו לבדיקה התנפל על לוחמת מג״ב עם מברג ודקר אותה כשהיא נאבקת בו. כוח צה״ל מהמשטרה הצבאית ולוחמי מג״ב עוטף ירושלים נטרלו מיד את המחבל בירי, ובהמשך נקבע מותו.

בנוסף למברג שעמו ביצע המחבל את הפיגוע, בחיפוש שערכו השוטרים על גופו נתפסה סכין וממצאים נוספים.

בעקבות הפיגוע, כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים ומחוז ש״י במשטרה, מג״ב עוטף ירושלים וצה״ל הוזעקו למקום לשלילת סייענים וביצוע פעולות נוספות בזירת הפיגוע על ידי שוטרי הזיהוי הפלילי וחבלנים.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: אל יחידת הטראומה פונתה צעירה בת 20 מאירוע הדקירה במחסום המנהרות בירושלים.

פרופ׳ אלון פיקרסקי, מנהל האגף הכירורגי בהדסה, מעדכן כי מצבה של הלוחמת קל, היא סובלת מפגיעה של חדירת מברג בגב ותעבור כעת בדיקות הדמיה.

הפראמדיק נור חג’אג’רה וחובש רפואת חירום מיחידת האופנועים יעקב גרינוולד: “הגענו למקום וראינו את הפצועה כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מחבלה קלה מאוד בגופה.

“הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים כשהיא במצב קל מאוד ובהכרה מלאה”.

יוני אוחיון, חובש איחוד הצלה: “הייתי בנסיעה בכביש המנהרות והתקבל דיווח ממוקד איחוד הצלה על פיגוע במחסום המנהרות – הגעתי בזריזות לזירה והענקתי סיוע רפואי ראשוני לצעירה כבת 20 שפונתה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשמצבה בשלב זה מוגדר קל ויציב”.