בקואליציה האזורית מזהירים את ישראל: “אל תמתחו את החבל”

גורמים אזוריים דוחקים לא להגיב בצורה קיצונית למתקפה איראנית • גם אחרי המתקפה הקודמת תוכננה תגובה עוצמתית - שרוככה בלחץ בינלאומי
חרדים 10
ב' אב התשפ"ד / 06.08.2024 10:23

גורמים בקואליציה האזורית שהאמריקנים מגבשים, העבירו לבכירים ישראלים מסר ברור לגבי תגובה ישראלית אפשרית למתקפה איראנית – אם תבוא.

לפי דיווח ברשת ב’,  הגורמים בקואליציה אמרו לישראלים: “אל תמתחו את החבל יותר מדי. תחשבו טוב לפני שאתם תוקפים חזרה. המטרה בסופו של דבר היא לא להוביל למלחמה כוללת”.

בליל המתקפה האיראנית בחודש אפריל, ישראל תכננה תגובה צבאית משמעותית – אך לחץ אמריקני כבד הוביל, בסופו של דבר, על פי פרסומים זרים, לתקיפה נקודתית סמוך לאיספהאן.

הפעם החשש בקרב הקואליציה האזורית הוא הרבה יותר כבד, ולכן כבר עכשיו משוחחים על התגובה הישראלית, שכנראה תגיע בסופו של דבר.

ב’כאן חדשות’ דווח אמש, כי בתום הערכת מצב של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי מערכת הביטחון, המסר שהועבר הוא שישראל לא מעוניינת במלחמה אזורית.

גורם ישראלי אמר: “פנינו לא למלחמה כוללת, אבל אנחנו ערוכים במוכנות גבוהה להדוף כל איום – ואחר כך גם לגבות מחיר”.

דיפלומטים מערביים אמרו כי הם מעריכים שניתן יהיה לשחזר את הקואליציה שסיכלה את המתקפה האיראנית בחודש אפריל. אז שיתפו פעולה תשע מדינות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, קטר, מצרים, ירדן, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין. “לכולם יש אינטרס שהאירוע לא יתגלגל למלחמה אזורית”, אמר אחד הדיפלומטים.

עם זאת, מצרים וירדן כבר הודיעו כי לא ישתתפו בסיכול המתקפה.

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ’וק, אמר היום: “העולם הדמוקרטי חייב לעצור את התוקפנות של ציר הרשע בראשות איראן ורוסיה”.

השגריר הוסיף: “ראשית, איראן סיפקה בנדיבות את המל”טים שלה לרוסיה לצורך התקפות חסרות רחמים על אזרחים. וכיום רוסיה מוסרת את נשקה ועוזרת לאיראן להתכונן למלחמה עם ישראל. עלינו להתאחד ולעצור את ציר הרשע הזה לפני שהם הולכים רחוק מדי.

“כשבכירים רוסים מגיעים לטהראן כדי לעזור לאיראנים במלחמתם נגד ישראל, זה המשך ישיר לתוקפנות רוסיה נגד אוקראינה ונגד שאר העולם החופשי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות