מלון למחבלים אכזריים: התנאים של הנוח’בה בבסיס שדה תימן נחשפים

שלוש ארוחות ביום:, שבע שעות שינה, מים שוטף, מקלחת חמה וטיול בחצר: המדינה פירטה בתשובה לבג"ץ את תנאי כליאת המחבלים בבסיס שדה תימן • על פי פרסומים ברשתות הערביות עולה, כי ארגון עזתי שמזוהה עם 'החזית העממית' מבקר את מחבלי הנוח'בה בכלא עופר
חרדים 10
ב' אב התשפ"ד / 05.08.2024 23:53

המדינה הגיבה היום (שני) לבג”ץ על העתירה שהוגשה על תנאי כליאתם של מחבלים בבסיס שדה תימן.

מתגובת המדינה עולה, כי בשדה תימן כלואים 28 מחבלים שמוגדרים ברמת המסוכנות הגבוהה ביותר. עלות פרויקט התאמת הבסיס למקומות כליאה עומד על 44 מיליון שקלים.

המדינה עדכנה  כי מ-7 באוקטובר עד היום עצר צה”ל כ-14,500 פלשתינים. עוד עולה מתגובת המדינה, כי עצורים רבים שוחררו בשל מחסור במקומות כליאה.

הפרקליטות הבהירה לבג”ץ: במתקן סידורי שינה על גבי מזרנים המצויים על הקרקע תוך אספקת שמיכות, בהתאם גם לתנאי מזג האוויר.

העצורים זוכים לשבע שעות שינה בלילה וניתנות להם שלוש ארוחות ביום. הובהר לבג”ץ כי בשום שלב לא נמנע מזון מהכלואים ויש להם גישה לאורך היום לברז עם מי שתיה.

בנוסף, החל ממחר המחבלים הכלואים יוכלו לצאת לטייל תחת אבטחה בחצרות הבסיס.

עוד הודיעה המדינה לבג”ץ, כי לאסירים תינתן מקלחת חמה שלוש פעמים בשבוע לא יותר מ-10 דקות. יינתן זמן תפילה וסידורים.

עוד עולה מתשובת המדינה כי עד מרץ 2025 תסתיים בניית 786 תנאי כליאה חדשים בשדה תימן, כולל חצרות לטיולים. מתקן הכליאה יהפוך בעוד כחודש למתקן קבע ולא רק מתקן חחקירות ומיון עצורים.

האם נציגים של ארגון עזתי נפגשו עם מחבלי נוח’בה במתקן עופר?

בערוץ 14 דווח, כי על פי פרסומים של התקשורת הערבית וברשתות, הארגון העזתי ‘אל-דאמיר’, המזוהה עם ארגון הטרור ‘החזית העממית’ הצליח להפגיש בין נציגיו – עורכי דין, למחבלי נוח’בה הכלואים במתקן עופר.

בתקשורת הערבית וגם ברשתות הערביות מציינים כי נציגי הארגון נפגשים בבתי כלא בישראל עם מחבלי נוח’בה שנעצרו ונמצאים במתקן עופר, שנמצא תחת אחריות צה”ל. בחלק מהפרסומים, מתפרסמות רשימות של עשרות מחבלים ומקומות מגוריהם, ומצוין כי הנציגה של ארגון העזתי מוסרת כי  המחבלים במצב תקין.

מדובר בארגון המזוהה עם ארגון ‘החזית העממית’, שלקח חלק בטבח ה-7 באוקטובר. ארגון ‘אל דאמיר’ פועל במשך שנים לבצע דה לגיטימציה למדינת ישראל. כך, הארגון פנה בעבר להאג להעמיד את ישראל לדין על פשעי מלחמה.

איתי ראובני, מארגון נג’ו מוניטור שעוקב אחרי אותם גופים וארגונים של החזית העממית, אמר לעקרוץ 14: “צריך להיות גבול לאבסורד. מדובר בארגון שהוציא הודעת תמיכה בטבח ה-7 באוקטובר, שחתום על התלונה המרכזית נגד ישראלים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. הרשויות בישראל צריכות להפעיל שיקול דעת כלפי ארגונים הפועלים להשמדת ישראל”.

מצה”ל נמסר כי הנושא בבדיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות