טראמפ: “ממה ששמעתי, צפויה מתקפה על ישראל הלילה מאיראן”

הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות אמר בריאיון כי איראן צפויה לתקוף הלילה: "זה לא מידע מסווג או משהו. אם אני הייתי נשיא, אף אחד לא היה מדבר על זה אפילו, כי זה לא היה קורה, במאה אחוז" • דובר הפנטגון: "לא זיהנו תנועות של איראן המצביעות על מתקפה בשעות הקרובות"
נתן פרל וחיים טוויל
ב' אב התשפ"ד / 05.08.2024 22:32

נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ אמר הערב (שני), בריאיון ליוטיובר האמריקני אדין רוס, כי “ממה ששמעתי”, איראן תתקוף הלילה את ישראל.

“ממה שאני שומע ישראל עומדת להיות מותקפת הלילה מאיראן, אני אומר לך את זה. זה לא מידע מסווג או משהו. אם אני הייתי נשיא, אף אחד לא היה מדבר על זה אפילו. כי זה לא היה קורה, במאה אחוז”, אמר טראמפ בריאיון.

דובר הפנטגון הגיב לדברים: “לא זיהנו תנועות של איראן המצביעות על מתקפה בשעות הקרובות”.

 

דובר צה”ל הגרי הודיע הערב:  “נוכח הפרסומים בשעה האחרונה והשאלות שהם מעוררים, חשוב להבהיר אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן, ובמידה ויהיה שינוי נעדכן אתכם מיד”.

מוקדם יותר קיים הרמטכ”ל רא”ל הרצי הלוי הערכת מצב ואישורי תוכניות לתרחישים השונים.

בדיון השתתפו סגן הרמטכ”ל האלוף אמיר ברעם, ראש אמ”ן אהרון חליוה, ראש אמ”ץ עודד בסיוק, מפקד פיקוד הצפון אורי גורדין, מפקד חיל האוויר תומר בר, מפקד פיקוד העורף רפי מילוא ומפקדים נוספים מפורום המטה הכללי.

ב’כאן חדשות’ דווח הערב כי בתום הערכת המצב הלילה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי מערכת הביטחון, המסר שהועבר הוא שישראל לא מעוניינת במלחמה אזורית.

גורם ישראלי אמר: “פנינו לא למלחמה כוללת, אבל אנחנו ערוכים במוכנות גבוהה להדוף כל איום – ואחר כך גם לגבות מחיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות