לפיד רמז לגורל של אריאל ביבס – וח”כים צעקו: תשמור על הפה שלך

אריה ריבקינד
|
ב' אב התשפ"ד / 05.08.2024 22:19
במהלך נאום שנשא במליאת הכנסת, טען ראש האופוזיציה כי אריאל ביבס, בן ה-5 שנחטף לרצועת עזה, “נפל” במנהרות החמאס • ח”כ שמחה רוטמן העיר לו בתקיפות: “כדאי שתשמור על הפה שלך, כדי שלא תגיד שטויות”

במהלך נאום שנשא היום (שני) במליאת הכנסת טען ראש האופוזיציה, ח”כ יאיר לפיד, כי אריאל ביבס, בן ה-5 שנחטף לרצועת עזה בידי ארגון הטרור הרצחני, “נפל” במנהרות החמאס.

לפיד פתח: “אריאל ביבס הוא ילד ג’ינג’י קטן שנקלע למלחמה של מבוגרים. הוא יותר קטן מהילד שמרים את ידיו בגטו ורשה. חובתנו הראשונה, העליונה, היא לתת ביטחון לאזרחיה. תפקידה לשמור על הילדים”.

במהלך הנאום, פנה לפיד לח”כ שמחה רוטמן  מהציונות הדתית, שכנראה שדיבר בזמן נאומו – ואמר: “אני מדבר על ילד בן חמש שנפל במנהרות החמאס במשמרת שלך, תן כבוד”.

דבריו של לפיד עוררו סערה במליאה, שם ניסו חברי כנסת להסביר לו שמדובר בטעות לשון ושאין כל מידע רשמי בנוגע למצבו של אריאל ביבס.

ח”כים במליאה: “לא נפל”

ח”כ לפיד תיקן את עצמו: “לא אומר נפל – נחטף, ונתפלל כולנו יחד שהוא חי”.

ח”כ שמחה רוטמן ענה לו בתקיפות: “כדאי שתשמור על הפה שלך, כדי שלא תגיד שטויות“.

 

לפיד הוא לא הראשון שלוקה בפטפטת יתר.

לפני כחודשיים רמז ח”כ בני גנץ בריאיון שהעניק ל’כאן חדשות’ כי ידוע מה עלה בגורלם של בני משפחת ביבס. “אני חושב שישראל יודעת מה עלה בגורלם של בני משפחת ביבס. הציבור ידע כשאפשר יהיה לוודא את הדברים”.

במשפחת ביבס זעמו, ונמסר מטעמם: “היינו עדים הערב לחוסר אחריות של פוליטיקאי ושל תקשורת שבחרו לפרסם ידיעה מבלי להתחשב במשפחה שיושבת בבית ונאלצת להתמודד עם זה, ללא כל הכנה מוקדמת ויכולת לעצור את זה”.