האלוף אלון בשיחה עם משפחות חטופים: “נתניהו לא מטרפד עסקה”

חרדים 10
|
ב' אב התשפ"ד / 05.08.2024 22:02
האלוף במיל’ ניצן אלון ידוע בהתנגדותו הגדולה לגישה של נתניהו על עסקת חטופים, אך הוא הבהיר למשפחות חטופים כי נתניהו לא “מטרפד עסקה” • לדבריו, חמאס הוא זה שלא מקבל את המתווה – והוסיף: “הדרישות של נתניהו לא סטו מהמתווה”

ראש מפקדת החטופים בצה”ל, אלוף במיל’ ניצן אלון, אמר בפגישה שקיים עם משפחות חטופים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מטרפד עסקת חטופים – וזאת בניגוד לתדרוכים מצד גורמים במערכת הביטחון לכלי התקשורת.

אלון, המשמש כמפקד המאמץ המודיעיני של תחום השבויים והנעדרים, ידוע בהתנגדותו הגדולה לגישה של נתניהו בנושא עסקת החטופים והוא אף צוטט מביע את דעתו בישיבות שנערכו.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, אלון  הבהיר למשפחות החטופים בשיחה שאין עדיין הצעה על הפרק והוסיף: “חמאס עדיין לא קיבל את המתווה הזה, והציב מולו דרישות משלו”. לדבריו, ראש הממשלה לא “מטרפד עסקה”.

אלון המשיך: “נתניהו ביקש להבהיר חלק מסעיפי המתווה, כולל המעבר צפונה. הוא לא סטה מהמתווה של 27.5, ודרישותיו לגיטימיות. אני לא בהכרח מסכים לזה, אבל זה במסגרת המתווה”.

משפחות חטופים ששמעו את דבריו של אלון פירשו זאת כי אכן יש בין השניים מחלוקת, אך נתניהו לא רוצה לטרפד את העסקה.

המשפחות שאלו ברקע המתיחות בינו לבין נתניהו האם הוא מתכוון לפרוש. הוא ענה כי אינו “מכחיש דבר כזה”.

עם זאת, בסביבת  מבהירים: “אין בכוונתו להתפטר. החזרת החטופים היא המשימה החשובה ביותר והוא עושה הכול כדי לממש אותה”.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “מתוקף תפקידו אלוף במיל’ אלון עומד בקשר עם משפחות החטופים. הציטוטים בכתבה לא מובאים בהקשר המלא שבו נאמרו. מעבר לכך, לא נתייחס לנאמר בשיחות סגורות עם המשפחות”.

אלון צוטט השבוע בחדשות 12 בשיחה עם נתניהו וראשי מערכת הביטחון: “אתה יודע שכל הפרמטרים שהוספת לא יתקבלו ולא תהיה עסקה. עם מה שאתה אומר, אין לנו מה ללכת. אנחנו ‘על האפס'”.

ראש המוסד דדי ברנע אמר: “יש עסקה. אם נתמהמה, ייתכן שנפספס את ההזדמנות – צריך לקחת את זה”.

נתניהו השיב בזעם לטענות: “אתם רופסים, אתם לא יודעים לנהל משא ומתן. אתם מכניסים מילים לפה שלי! במקום ללחוץ את ראש הממשלה, תלחצו את סינוואר”.