אדלשטיין: שליחת הצווים בצורה חפוזה ויהירה נחלה כשלון מהדהד

באגף כוח אדם בצה״ל מודים כי מהלך שליחת הצווים לצעירים החרדים נכשל ובגדול יו"ר ועדת החוץ והביטחון: "פעלו בשיטת שגר ושכח, והרי לכם התוצאה" • "רק חוק גיוס שנעשה בצורה שקולה, אחראית ויסודית יביא לגיוס חרדים. כל גימיק אחר - דינו להצטרף ל-76 שנות כשלון"
אריה ריבקינד
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 20:41

היום הראשון של גיוס החרדים הסתיים בכישלון מוחץ: רק 30 צעירים חרדים מתוך כ-500 חרדים שזומנו ב’צו ראשון’ ללשכת הגיוס התייצבו היום (שני) בבקו”ם בתל השומר, שנסגר במיוחד עבור החרדים שזומנו.

ההפגנות של הקיצונים הצליחו להרחיק את מקבלי התווים מלשכת הגיוס – ובצה״ל, כך לפי כתב ‘מעריב’, מתקשים כרגע להתמודד עם הסוגיה.

ראש אגף כוח אדם בצה״ל, האלוף יניב עשור, אמר ערב שליחת צווי הגיוס כי ההצלחה של המהלך הוא במספר הגדול של הצעירים החרדים שיגיעו ללשכות הגיוס.

לפי  ‘מעריב’, הערב מודים  באגף כוח אדם בצה״ל כי המהלך לעת הזאת נכשל. ובגדול.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין, התייחס הערב לכישלון של צה”ל במימוש צווי הגיוס לחרדים.

“שליחת צווי הגיוס בצורה חפוזה, יהירה וחד צדדית – לא רק שנחלה כשלון מהדהד, אלא הביאה לתוצאה הפוכה”, אמר אדלשטיין. “בג״ץ ומשרד הביטחון פעלו בשיטת שגר ושכח, והרי לכם התוצאה. עכשיו כולם מבינים שיש רק דרך אחת להביא לתיקון היסטורי, כזה שיאחה את החברה ויכניס כח לוחם הכרחי לצה”ל”.

אדלשטיין הדגיש: “רק חוק גיוס שנעשה בצורה שקולה, אחראית ויסודית יביא לגיוס חרדים. כל גימיק אחר – דינו להצטרף ל-76 שנות כשלון”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן היה מתוסכל היום, נוכח ההפגנות הסוערות ליד לשכת הגיוס. בנאומו במליאה, אמר: “איך זה יכול להיות שבזמן שמתגייסים בלשכת הגיוס היום חרדים וחילוניים כאחד, באים לגדף אותם בצרחות פלגים קיצוניים, ואין שר אחד בממשלת ישראל שיקום ויגנה את זה?”

בסיום המחאה הסוערת היום, כעבור כשמונה שעות, נעצרו 10 מפירי סדר, ושלושה שוטרים נפצעו.

ראשי המחאה כבר הכריזו כי מחר יתייצבו שוב כדי להפגין מול הבקו”ם בתל השומר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות