האו”ם מודה: 9 עובדי אונר”א פוטרו בשל חשד שהיו מעורבים בטבח

בהודעה רשמית שפרסם האו"ם נכתב כי ייתכן ועובדים של אונר"א לקחו חלק בטבח בתשעה מקרים שונים • גלעד ארדן: "תחקיר האו"ם, שהתמקד אך ורק ב-19 עובדי אונר"א הוא חרפה! מעט מידי ומאוחר מידי"
חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 20:18

בהודעה רשמית שפרסם הערב (שני) האו”ם הארגון מודה לראשונה כי ייתכן ותשעה עובדים של אונר”א – סוכנות הסעד והתעסוקה של האו”ם לפליטי פלסטין – לקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר, בתשעה מקרים שונים.

עוד נכתב בהודעה הרשמית, כי לאחר החקירה הוחלט על הפסקת עבודת כל תשעת העובדים שהיו מעורבים בטבח.

החקירה נפתחה לאחר חודשים בהם ישראל טוענת כי עובדי אונר”א לקחו חלק בטבח, טענה שהיום מקבלת הודאה ראשונית ומסוייגת מצדו של האו”ם.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הגיב: “העובדה שארגון או”ם הוחדר לשטח מדינת ישראל על ידי ארגון טרור צריכה לזעזע ולהדאיג את כל הארגונים ההומניטריים, העובדה שהאו”ם שותק צריכה להיות להדאיג את כל המדינות התורמות לארגון הומניטרי תחת הסוואה של ארגון טרור. החובה למדינות התורמות לתמוך בארגונים ההומניטריים לרצועה – הם עמוד השדרה של המאמץ ההומניטרי, לא בארגוני טרור”.

שגריר ישראל לאו”ם גלעד ארדן הגיב: “תחקיר האו”ם, שהתמקד אך ורק ב-19 עובדי אונר”א הוא חרפה! מעט מידי ומאוחר מידי. התחקיר התעלם מאלפי עובדי הסוכנות המעורבים בפעילות הטרור של חמאס, ומהיקף המעורבות. ישראל העבירה לאו”ם פרטים מדוייקים של למעלה ממאה מעובדי אונר”א החברים בארגון הטרור חמאס”.

“חרף שיתוף הפעולה והמידע שישראל העבירה לאו”ם, מסקנות התחקיר הן בזיון נוסף לאו”ם, שעדיין מסרב להכיר במציאות. ואם לא די בכך – המזכ”ל בחר רק לאחרונה להעניק לאונר”א-עזה את פרס מזכ”ל האו”ם לשנת 2023.

“המזכ”ל צריך להתפטר ואת אונר”א צריך לסגור! ישראל צריכה לפעול כעת במהירות כדי להוציא את אונר”א מחוץ לחוק, להכריז עליה כארגון טרור ולגרש את ראשיה משטח ישראל ולא לאפשר להם כניסה”.

יו”ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון,יצחק גולדקנופף, הגיב: “אונר”א הוא ארגון טרור שפועל תחת מסווה של ארגון הומניטרי. כשר הבינוי והשיכון, אני פועל בימים אלה על מנת לסלק את אונר”א מאדמות המדינה. אני שב וקורא לראש הממשלה ולחבריי השרים, לפעול על מנת להוציא את אונר”א מחוץ לחוק ולגרש את כל פעיליו ממדינת ישראל”.

מנתונים של מערכת הביטחון שפורסמו בחודש פברואר האחרון עולה, כי מתוך כ-12 אלף עובדי אונר”א בעזה, 440 הם פעילים בזרוע הצבאית של חמאס –  כלומר, מחבלים הנלחמים נגד ישראל.

כ-2,000 נוספים הם פעילי חמאס רשומים אך לא חברים בזרוע הצבאית. ל-7,000 עובדי אונר”א נוספים יש קרוב משפחה מדרגה ראשונה שהוא מחבל בחמאס.

בסך הכל, מתוך 12,000 עובדים קרוב ל-9,500 קשורים לארגון הטרור, ולמעשה ארבעה מכל חמישה מעובדי אונר”א הוא בעל קשר לחמאס.

בחודש שעבר הודיעה קבוצה של כמאה ישראלים, שנפגעו או איבדו את קרוביהם ב-7 באוקטובר, כי יגישו תביעה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק נגד אונר”א. המתלוננים טענו שאונר”א במעשיה, אפשרה לחמאס לבצע את הטבח ולבצע פשעים נגד האנושות.

הישראלים טענו בין היתר, כי במשך שנים הפעיל אונר”א מערך של הלבנת כספים, אשר גרם לכך שחלק מכספי הסיוע שהועברו לרצועת עזה הגיעו לידי ארגון הטרור, במקום לתושבים שהיו זקוקים לעזרה.

בתביעה גם נטען, כי אונר”א אפשרה לחמאס לחפור מנהרות ולהקים מרכזי פיקוד מתחת למתקנים של הארגון, וכי עובדים של אונר”א השתתפו בהתקפת 7 באוקטובר.

התביעה הוגשה בניו יורק, שם שכנו משרדי מטה הארגון ובהם המנהלים, אשר היו אחראים לפעולותיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות