הפרשן אהוד יערי: די עם התבהלה, הם מכוונים לט’ באב בגלל הסמליות

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12: "נקעה נפשי מהדברת באולפנים למיניהם, בדרך כלל של אנשים שאין להם אינפורמציה, או הבנה מוגבלת, זה מסחרר את ראשי הציבור" • מבהיר: "איראן מחפשת מטרה סמלית נקודתית, לא איזה ירי מסיבי על תל אביב, הדגש הפעם הוא על הפתעה"
חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 19:02

אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים  של חדשות 12, התייחס אחר הצהריים (שני) לכוננות בישראל מפני מתקפה איראנית – ויצא נגד מה שכינה התבהלה באולפנים.

יערי  פתח בביקורת על התנהלות כלי התקשורת: “נקעה נפשי מהדברת באולפנים למיניהם, בדרך כלל של אנשים שאין להם אינפורמציה, או הבנה מוגבלת, זה מסחרר את ראשי הציבור”.

להערכתו, האיראנים מבקשים לבצע “מכת עונשין” אבל כזו שלא תביא למלחמה כוללת. “איראן אומרת בצורה הכי ברורה שאפשר, אנחנו ניתן מכת עונשין, אנחנו לא רוצים הסלמה ובטח לא מלחמה כוללת”.

יערי הוסיף: “אין בכוונתם לחזור על מה שניסו לעשות ב-14 באפריל, הם אומרים – הפעם זה יהיה משהו אחר, מפתיע, בתקווה מבחינתם שזה יכאיב, אבל הדגש הוא על הפתעה”.

הפרשן העריך: “הם מחפשים מטרה סמלית נקודתית, לא איזה ירי מסיבי על תל אביב”.

לדבריו, האיראנים “לא יכולים להסתכן עוד פעם בסיכול מתקפת טילים שלהם כמו באפריל, הם לא יכולים, זה מבחינתם דבר שאסור שיקרה”.

פיקוד העורף לדבריו פועל “בסדר גמור”. “פיקוד העורף יתן הנחיות אחרות אם יהיה מודיעין על תנועות בחיזבאללה ואיראן שנדע עליהם, כשפיקוד העורף לא משנה הוראות זה אומר שאין להם מידע על תנועות כאלה”.

על תאריך לתקיפה אמר: “אני לא יודע, אני אומר תחושת בטן, הם היו רוצים ומכוונים לתשעה באב בגלל הסמליות, אני לא יודע לומר אם זה ככה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות