הויז’ניצר הודה בשב”כ: “הבנתי שזה בעייתי” • תמלולי החקירה נחשפים

אלימלך שטרן, חסיד ויזניץ בן 22 מבית שמש שהואשם בקשרים עם סוכן איראני, נשבר בחקירותיו בשב"כ והודה בטעותו: "חשדתי שאולי זה מדינות אויב. בגלל זה העדפתי בטלגרם כי זה מוצפן, הבנתי שמשהו פה לא כשר" • "פחדתי שאם אפנה למשטרה אסכן את עצמי"
חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 18:46

אלימלך שטרן, חסיד ויז’ניץ תושב בית שמש בן 22, הודה בחקירתו בשב”כ כי הבין שהוא משוחח עם סוכנים זרים מאיראן.

העיתונאי אבישי גרינצייג חשף היום (שני) בתוכנית ‘בנימיני וגואטה’ ברשת ב’, כי לפי תמלילי החקירה בשכ”כ –  שטרן ידע בזמן אמת, תוך כדי שהוא מבצע משימות שהוטלו עליו, שהוא מדבר עם סוכן זר בטלגרם.

בחקירתו בשב”כ אמר שטרן: “הבנתי ש’אנה’ (המפעיל האיראני שהתחזה) כביכול היא ככל הנראה משהו יותר גדול, משהו שיש לו זרועות של תמנון והתחלתי לחשוש גם עליי, פחדתי שאם אפנה למשטרה אסכן את עצמי”.

בחקירה נוספת הודה: “חשדתי שאולי זה מדינות אויב”.

במענה לשאלת החוקר, מדוע המשיך לבקש משימות מ”אנה” אם חשד שמדובר בארגון טרור, השיב שטרן: “אולי להרוויח עוד כמה גרושים” – מתוך מחשבה שכל עוד לא יעשה פעולות שמסכנות את ביטחון המדינה, כפי שהוא רואה זאת, הוא לא מסתכן יתר על המידה.

במהלך אחת מחקירותיו, נשבר שטרן ואמר: “בהחלט טעיתי. טעיתי בענק. יותר מזה שהמשכתי איתה, שלא התגברתי על הפחד ונכנסתי לתחנת המשטרה”.

סנגורו טען שמדובר בחסיד ויז’ניץ שלא למד ליבה ואינו יודע אנגלית, שהסתמך על תרגום של גוגל ולכן לא הבין שהוא מתכתב עם סוכן זר.

אולם, בחקירותיו של שטרן עלתה תמונה אחרת. “ואז הבנתי שיש ארגון מאחורי הדבר הזה בגלל זה העדפתי בטלגרם כי זה מוצפן. ואף אחד לא יכול להיות, הבנתי שיש משהו בעייתי. משהו פה לא כשר ואני לא אפרסם שאני עשיתי את זה, משהו כזה בין הטיפות לא כשר”.

בחקירה אחרת הנאשם סיפר על המשימות שקיבל מהמפעיל האיראני בטלגרם: “היו לי שתי אפשרויות, או שהיא מחוץ לישראל ויש לה כוונה לעשות בלאגן בישראל או שהיא מצד שמאל האנרכיסטי של המפה והיא רוצה לעשות בלאגן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות