ניצחון לוידר: ב’בין הזמנים’ יופעל קו מבני ברק ישר לחוף הנפרד ‘שרתון’

לראשונה מזה שנים רבות: הקו מבני ברק לחוף הים 'שרתון' חוזר • קו 850 יופעל על ידי חברת 'אפיקים', מיד לאחר תשעה באב • וידר חוגג: "שמח שהלחץ האדיר והבלתי מתפשר שהפעלתי הצליח. היה עוול לגזול מהתושבים את הקו"
אריה ריבקינד
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 17:55

הלחץ של יעקב וידר עזר:  לראשונה מזה שנים רבות יופעל בימי ‘בין הזמנים’ קו תחבורה ציבורית מבני ברק לחוף הנפרד ‘שרתון’ בתל אביב –  לטובת אלפי תושבי העיר.

קו 850 יופעל על ידי חברת אפיקים.

הקו החדש יחל לפעול מיום רביעי שלאחר תשעה באב ועד לסוף ימי ‘בין הזמנים’. האיסוף יתבצע לאורך כל היום על ציר השומר-רבי עקיבא.

המועדים ותחנות האיסוף יפורסמו בימים הקרובים.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק, הודיע בתגובה להודעה העירונית על החזרת קווי התחבורה הציבורית מבני ברק לחוף הים בתל אביב: “אני שמח שהלחץ האדיר והבלתי מתפשר שהפעלתי הצליח, ומעתה לתושבי בני ברק יהיו שוב קווי תחבורה ציבורית לחוף הים הנפרד. היה עוול לגזול מהם זאת, וטוב שהתיקון בוצע. אני מודה לשרת התחבורה מירי רגב על מעורבתה האישית ותמיכתה בתושבי בני ברק”.

יצוין, כי צוות לשכת סגן שר התחבורה אורי מקלב פעל לאישור הבקשה.

כפי שדווח בחרדים 10, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, הגיש לפני כ-10 ימים הצעה שתעלה להצבעה במועצת העיר, ובה החלטה הקובעת: “מנכ”ל העירייה ישלח עדכון מיידי למשרד התחבורה בדבר הצורך בהפעלת הקווים הישירים לחופים הנפרדים בתל אביב והרצליה”.

במשך עשרות שנים הופעלו בחודשי הקיץ קווי תחבורה ציבורית לחופים הנפרדים בתל אביב ובהרצליה, הסמוכים לבני ברק. קווים אלו היו מהעמוסים והמבוקשים ביותר בעיר, ולמרות זאת, כפי שתיאר וידר בדברי ההסבר, העירייה ביקשה ממשרד התחבורה לבטלם בטענה – שחבר המועצה מתאר כשקרית –  ש”אין ביקוש מצד התושבים”, ובניגוד לכל היגיון תועלתי וכלכלי, ובניגוד לרצון הציבור שדורש את החזרת הקווים.

וידר טען, כי הנסיעות לחופי הים היוו מצרך בסיסי, ובפרט למשפחות ברוכות ילדים שבעלות נסיעה עירונית סיפקו מענה לצרכי המשפחה במשך כל ימי חופשת הקיץ. הפסקת פעילות הקווים גרמה לפגיעה בעשרות אלפי משפחות, שלרבים מהם זו הייתה הדרך היחידה לבלות בחופשת הקיץ.

לדרישת וידר התקיים דיון במשרד התחבורה בעניין. פקידי המשרד טענו כי הם נסמכים על דיווחי העירייה ויאשרו את החזרת הקווים ברגע שהעירייה תשנה את החלטתה.

וידר תקף אז במילים חריפות את ההתנהלות העירונית: “לעסקני עיריית בני ברק יש רכב פרטי, מה שאין לרבים מהתושבים שזקוקים לתחבורה ציבורית, תפקידם אינו לחנך את הציבור אלא לשרת אותו ואת צרכיו – ותפקידה של עירייה הוא לשרת את התושבים ולא להתעמר בהם”.

כאמור, מיד לאחר תשעה באב יופעל הקו לחוף הים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות