מחאת קיצונים בבקו”ם בתל השומר: 10 מפגינים נעצרו, 3 שוטרים נפצעו

חיים טוויל
|
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 17:27
מאות מפגינים מ’פלג הירושלמי’ ו’העדה’ התעמתו עם שוטרים בכניסה ללשכת הגיוס בתל השומר: 10 נעצרו • ההפגנה התפזרה רק כעבור כשמונה שעות • המשטרה: המפגינים שהגיעו למקום במטרה לפרוץ לבסיס הצבאי, התעמתו עם השוטרים תוך אלימות, השלכת חפצים וקריאות “נאצים”

מאות מפגינים מ’הפלג הירושלמי’ ו’העדה’ התעמתו היום (שני) במשך 8 שעות – מאז שעות הבוקר – עם שוטרים בכניסה ללשכת הגיוס בתל השומר.

המפגינים ניסו לפרוץ לבסיס ונהדפו בכוח.

ההפגנה נערכה לקראת הגעת חרדים שזומנו ל’צו ראשון’.

המשטרה, שהפעילה גם פרשים, עצרה  10 מפירי סדר.  3 שוטרים נפצעו. רק עם סיום המחאה בשעות הערב  כלל הצירים באיזור נפתחו לתנועה.

לפי המשטרה, מאות מפגינים שהגיעו למקום במטרה לפרוץ לבסיס הצבאי, התעמתו עם השוטרים תוך אלימות, השלכת חפצים, ניסיונות חוזרים ונשנים לפרוץ חסימות, השלכת גדרות, יריקות לעבר השוטרים, ואף סיכנו את חייהם ונשכבו מתחת למשאיות.

מפירי הסדר תקפו את השוטרים בליווי קריאות נאצה: “נאצים”.

סגן מפקד מרחב דן הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם הפעלה ושימוש באמצעים. חרף האזהרות, המפגינים לא ממש התרשמו מהאיומים של המשטרה ולא נשמעו להוראות השוטרים – והמשיכו בהפרות הסדר.

צילום: תומר נויברג, פלאש90

“משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור”, אומרים במשטרה.