רשת CNN: גדודי חמאס במרכז עזה לא טופלו מחשש לפגיעה בחטופים

גורמים ישראליים טענו כי צה"ל לא חיסל לגמרי את גדודי חמאס במרכז הרצועה מחשש שמוחזקים באזור חטופים רבים • לפי התחקיר, רק שלושה מתוך 24 גדודי חמאס בעזה פורקו באופן מוחלט, שמונה מהגדודים מוגדרים כפעילים, שעדיין מסוגלים לבצע פעולות נגד צה"ל
חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 14:16

תחקיר חדש של רשת CNN חשף היום (שני) כי צה”ל טיפל באופן חלקי מאוד בגדודי חמאס במרכז רצועת עזה, בשל ההערכה כי חטופים רבים מוחזקים באזור.

בתחקיר נטען, כי למרות המכה הקשה שהנחית צה”ל על ארגון הטרור, לפחות 50% מהגדודים של חמאס בצפון עזה הצליחו לשקם יכולות – גם אם באופן חלקי ביותר.

בכיר לשעבר במערכת הביטחון טען בשיחה עם הרשת, כי בחמאס הצליחו לגייס אלפי מחבלים לשורות הארגון, כדי להחליף את אלו שחוסלו על ידי צה”ל.

עוד נטען בתחקיר, כי רק שלושה מתוך 24 גדודי חמאס בעזה פורקו באופן מוחלט, שמונה מהגדודים מוגדרים כפעילים, שעדיין מסוגלים לבצע פעולות נגד צה”ל ומחזיקים בידם כלי נשק מתקדמים, ו-13 הנותרים נפגעו באופן שמאפשר להם לבצע פעולות גרילה בלבד.

המחקר, המבוסס על ניתוח הצהרות צבאיות, צילומים מהשטח וראיונות עם מומחים ועדי ראייה, מראה כי חמאס הצליח לנצל ביעילות משאבים מדלדלים בשטח. יחידות רבות חזרו לאזורים מרכזיים שטוהרו על ידי צה”ל לאחר קרבות קשים והפצצות אינטנסיביות.

קצין בכיר לשעבר שהתראיין ל-CNN טען כי קיים קושי אמיתי לפרק לחלוטין גדודים של חמאס. “בכל מקום שבו חמאס מרים את הראש, אנחנו נכנסים ומורידים אותו, אבל זה לא יכול להימשך לנצח”.

בכיר אחר לשעבר במערכת הביטחון ציין כי חמאס אמנם מצליח לגייס חיילים פשוטים, אך מתקשה להחליף מפקדים שחוסלו. “את חלקם קשה עד בלתי אפשרי להחליף באופן הנדרש”.

צה”ל ומשרד ראש הממשלה טרם הגיבו לבקשות CNN להתייחס לממצאים אלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות