15 רקטות נורו מרצועת עזה לעוטף, פצוע קל באשכול מרסיסים • שוטף

איראן: "לא מחפשים מלחמה אך מוכרחים להעניש את ישראל" • שני הרוגים בתקיפה בדרום לבנון • שר הכלכלה של חמאס חוסל • קצין וחייל צה"ל נפצעו באורח בינוני מנפילת כטב"ם סמוך לאיילת השחר • עדכונים שוטפים
חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 13:07
היום ה-304 למלחמה I עדכונים שוטפים:

12:37 – אזעקה הופעלה בזרעית שבגליל העליון

12:08 – 15 רקטות שוגרו מרצועת עזה, 2 יורטו – והיתר נפלו בשטחים פתוחים

15 רקטות שוגרו מדרום רצועת עזה למרחב רעים ובצומת גמה. בוצעו כמה יירוטים וזוהו נפילות. בן 37 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס. כוחות הצלה העניקו לו טיפול רפואי. הוא סובל מפציעה בגפיים תחתונות.

11:52 – אזעקות באצבע הגליל – ודיווח על יירוט מול נהריה

אזעקות  בכפר יובל, במעיין ברוך ובדפנה. באותו זמן דווח על יירוט בים מול נהריה. לפי שעה לא ידוע על נפגעים.

10:55 – איראן: מוכרחים להעניש את ישראל – אבל לא מעוניינים במלחמה אזורית

דובר משרד החוץ של איראן נאסר כנעאני אמר: “טהראן לא מעוניינת להסלים את העימותים האזורים, אך הכרחי להעניש את ישראל”. עוד הוסיף: “אין לאף אחד את הזכות למנוע מאיראן את הזכות להגיב נגד מי שפגע בה”.

10:55 – 2 טילי נ”ט נורו על ברעם, אין נפגעים

10:45 – חוסל “שר הכלכלה של חמאס” בעזה

צה”ל הודיע שחיסל את עבד אלזריעי, מחבל במטה הייצור של חמאס ששימש כ”שר הכלכלה” של הארגון ברצועת עזה. התקיפה בוצעה אתמול באמצעות מטוסי קרב ובהכוונה מודיעינית של אמ”ן ופיקוד הדרום.

“במסגרת תפקידו, אלזריעי היווה גורם משמעותי בניהול ההשתלטות של חמאס על כניסת סחורה הומניטרית לשטח הרצועה וניהול השווקים בשליטת חמאס”, נמסר מצה”ל. “בנוסף, היה אחראי על חלוקה של דלק, גז וכספים לפעולות טרור”.

08:35 – דיווחים בלבנון: שני הרוגים בתקיפה בדרום המדינה

אחרי האזעקות שהופעלו באזור נהריה, כלי תקשורת לבנוניים מדווחים על תקיפה ישראלית במיס אל-ג’בל. לפי הדיווח, שניים נהרגו בתקיפה של כטב”ם ישראלי.

08:20 – צה”ל: תקפנו הלילה יעדי טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו הלילה מחסן אמצעי לחימה ומספר תשתיות טרור של חיזבאללה בכפר כילא שבדרום לבנון. עוד נמסר כי כוחות צה”ל ביצעו ירי ארטילרי לשבעא ולרשיא אל-פוחר שבדרום לבנון.

07:25 – מטרה אווירית חשודה חצתה מלבנון, רחפן נפץ נפל במרחב מלכיה: אזעקות הופעלו ליד נהריה

אזעקות נשמעו הבוקר בגליל המערבי, במטה אשר שליד נהריה, ביישובים בית העמק, מזרעה, נתיב השיירה, שייח’ דנון, בבן עמי ובעברון. בצה”ל עדכנו כי כי רחפן נפץ נפל במלכיה וכי במקביל – שוגר גם מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. לא ידוע על נפגעים.

03:30 – קצין וחייל צה”ל נפצעו בינוני כתוצאה מנפילה סמוך לאיילת השחר

בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל העליון, צה”ל עדכן כי זוהו כמה מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון. לעבר המטרות שוגרו מספר מיירטים וזוהתה נפילה בקיבוץ איילת השחר.

כתוצאה מהנפילה, קצין וחייל צה”ל נפצעו בינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות