עוצמה יהודית: “הליכוד סוחר בחוקים תמורת הג’ובים של דרעי”

אריה ריבקינד
|
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 11:03
העימות בקואליציה: גורמים בש”ס ובסביבת נתניהו העבירו מסר כי אם בן גביר לא יתמוך בחוק של ש”ס, הליכוד יפיל את החוקים נגד מחבלים וארגוני פשיעה של ח”כי ‘עוצמה’ • ‘עוצמה’: “עד שדרעי לא יסיר את התנגדותו לצרף את השר בן גביר לפורום המצומצם – ‘ חוק הרבנים’ לא יעבור”

במפלגת עוצמה יהודית מבהירים הבוקר (שני) כי לא יתמכו ב’חוק הרבנים’ שמובילה מפלגת ש”ס, כל עוד לא יובטח לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מקום בפורום המנהל את המלחמה.

“גורמים בש”ס ובסביבת ראש הממשלה העבירו לנו מסר כי ככל שלא נתמוך ב’חוק הרבנים’, הליכוד יפיל את החוקים של חברי הכנסת צביקה פוגל ולימור סון הר מלך להגנה על הציבור מפני ארגוני פשיעה ועברייני מין, וכן יפיל את החוק של ח”כ יצחק קרויזר שיאפשר לכלוא מחבלים קטינים מתחת לגיל 14”, אמר בן גביר.

הוא הוסיף: “מצער שהליכוד מנסה לסחור בחוקים להגנה מפני עברייני מין וארגוני פשיעה ולהחמרת ענישה כלפי מחבלים קטינים תמורת תמיכה בחוק הג’ובים של דרעי”.

במפלגת עוצמה יהודית הדגישו: “אנו עומדים על הדרישה להכניס את השר לביטחון לאומי לפורום המצומצם, ועד שדרעי לא יסיר את התנגדותו לצרף את השר בן גביר לפורום המצומצם וראש הממשלה יאפשר זאת,’ חוק הרבנים’ לא יעבור”.

במפלגה הציגו את פירוט החוקים של חברי הכנסת מעוצמה יהודית, שבליכוד מאיימים להוריד מסדר היום:

• חוק החמרת ענישה על מחבלים קטינים:

מטרת הצעת החוק היא לקבוע בחוק כי ניתן יהיה להורות על מעצר עד תום ההליכים וכן לגזור עונשי מאסר על מחבלים מתחת לגיל 14.

• חוק הגנה על הציבור מפני עברייני מין:

מטרת הצעת החוק היא לבצע תיקונים חשובים בחוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה, כדי להרחיב את ההגנה על נפגעי עבירות המין.
מוצע להוריד את הגיל המינימלי של עבריין המין עליו ניתן להטיל מגבלות לגיל 14, כדי להרחיב את מעטפת ההגנה גם על נפגעים אשר הפוגע בהם ביצע את העבירה בהיותו קטין ושוחרר ממאסר, ממעון נעול או מאשפוז בעודו קטין.

* חוק הגנה על הציבור מפני ארגוני פשיעה:

מטרת הצעת החוק היא לקבוע כי תינתן סמכות לבית המשפט המחוזי להוצאת צווי הגבלה שיפוטיים, בהתבסס על הערכת מסוכנות מודיעינית (ראיות מנהליות), אשר נערכה על ידי משטרת ישראל, ביחס לחברים בארגוני פשיעה שונים.