ההתרעה של בלינקן: “המתקפה האיראנית – בתוך 48-24 שעות”

מדינות ה-G7 פרסמו הצהרה משותפת הקוראת לאיפוק ומניעת הסלמה במזרח התיכון • ארה"ב פורסת כוח צבאי נוסף במזרח התיכון כאמצעי הגנתי במטרה להפחית את המתיחות באזור • מדינות ערביות פועלות לשכנע את איראן למתן את תגובתה - אך איראן דחתה את בקשותיהן לרסן את המתקפה

חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 10:40

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח אמש עם שרי החוץ של מדינות ה-G7 וציין שייתכן שהתגובה האיראנית תתרחש “בתוך 24 עד 48 שעות”.

גורם המעורה בפרטי השיחה אישר הבוקר (שני) ל’כאן חדשות’ את תוכנה.

בעקבות השיחה, פרסמו מדינות ה-G7 הצהרה משותפת הקוראת לאיפוק ומניעת הסלמה במזרח התיכון.

בהצהרה נכתב, כי האירועים האחרונים מאיימים להרחיב את הסכסוך באזור, וה-G7 קוראות לכל הצדדים המעורבים להימנע מהנצחת מעגל האלימות הנוכחי, להפחית את המתיחות ולפעול באופן מעשי למניעת הסלמה.

שרת החוץ הקנדית, ג’ולי ג’ויט, התייחסה לשיחה בהודעה שפרסמה, וציינה כי היא שוחחה גם עם גורמים בישראל, לבנון והאמירויות. ג’ויט חזרה על הקריאה להפסקת אש בעזה, שחרור החטופים והדרישה מאיראן ושלוחותיה להימנע מפעולות מערערות יציבות באזור.

מדינות ערביות, שהיו שותפות לבלימת המתקפה הקודמת, פועלות כעת לשכנע את איראן למתן את תגובתה ולהבטיח שלא תפגע בהן.

במהלך חריג, שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, ביקר בטהראן לראשונה זה תשע שנים, במטרה להבהיר את הניטרליות של ירדן ורצונה להימנע מלהפוך לזירת עימות. במקביל, מצרים מקיימת שיחות אינטנסיביות עם האיראנים להרגעת המתיחות.

ברשת פוקס ניוז דווח, כי איראן דחתה את בקשותיהן של ארה”ב ובכירים בעולם הערבי לרסן את המתקפה על ישראל.

על רקע המתיחות, נרשמת נהירה המונית מלבנון בעקבות אזהרות מדינות זרות לאזרחיהן לעזוב את המדינה. בנמל התעופה של ביירות נרשם עומס רב, כאשר חברות תעופה רבות מבטלות טיסות וקווי טיסה למדינה.

הנשיא ביידן צפוי לשוחח היום עם מלך ירדן, עבדאללה השני, כחלק מהמאמצים הדיפלומטיים להרגעת המצב באזור. המאמצים הדיפלומטיים הללו מתרחשים על רקע המתיחות הגוברת במזרח התיכון והחשש מתגובה איראנית לאירועים האחרונים באזור.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, ארצות הברית, מצידה,  פורסת כוח צבאי נוסף במזרח התיכון כאמצעי הגנתי במטרה להפחית את המתיחות באזור.

צעד זה של ארה”ב מגיעה בעקבות חששותיה מהסלמת המלחמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות