‘הפלג הירושלמי’ ו’העדה’ היכו והתפרעו בבקו”ם בתל השומר

מאות חרדים קיצוניים מחו מחוץ לבקו"ם בתל השומר לקראת הגעת חרדים שקיבלו 'צו ראשון' • המשטרה חסמה את הכניסה, ובמקום התנהלו עימותים אלימים • אביגדור ליברמן: ״ההתפרעויות מצד הפלג הירושלמי, כנגד בחורים חרדים שבחרו להגיע ללשכת הגיוס, צריכות להיענות ביד קשה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
א' אב התשפ"ד / 05.08.2024 11:48

מאות מפגינים מ’הפלג הירושלמי’ ו’העדה’ התעמתו הבוקר (שני) עם כוחות משטרה ברכים המובילות ללשכת הגיוס בתל השומר. המפגינים ניסו לפרוץ לבסיס, ונהדפו בכוח.

ההפגנה נערכה, לקראת הגעת מאות חרדים שזומנו לצו ראשון. הצווים הוצאו למי שרשומים בביטוח הלאומי כמי שקיבלו תלושי שכר.

במהלך העימותים, עיתונאים שהגיעו לסקר את ההפגנה הותקפו: רותם גולן, כתבת ערוץ כנסת, טענה כי חבטו בה במהלך ההפגנה וכי ספגה קריאות “שיקסע”. בחשבון הטוויטר שלה כתבה: “עד כה קיבלתי קריאות ‘שיקסע’ וזרקו מים ולבן על בגדיי. המשטרה מנסה להרחיק אותי מהפורעים, ולראות שאני בסדר מבלי לעצור ולעכב את הפורעים. למה אלו ההנחיות?

“חבטו בי בחוזקה ביד באמצעות מגבעת כדי להעיף את הטלפון שלי בזמן צילום. המכשיר עף על האספלט. גם זה עבר ללא עיכוב או מעצר”.

 

מנגד, המפגינים צרו על כל צעיר חרדי שהגיע עם הזימון וניסו לשכנעו שלא להיכנס פנימה – ואף ניסו לחסום את דרכם.

אחד המפגינים נגד צווי הגיוס אמר לחדשות: “אנחנו יודעים שמטרת הגיוס לצבא היא שינוי הצביון החרדי, ואנחנו מזכירים את עמדות הרבנים. יש פה בלגן, וזה מרתיע את אלה שבאו להתגייס. כולם יכולים לבוא לישיבה וללמוד תורה, אנחנו בחיל האנרגיה הרוחנית. כמו אלה שב-8200 לא מסכנים את חייהם, אנחנו בחיל האנרגיה הרוחנית. כל זכות הקיום שלנו היא התורה”.

המשטרה מסרה כי עצרה 3 מפירי סדר סמוך ללשכת הגיוס. “סגן מפקד מרחב דן הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפירי הסדר החלו בהתפרעויות בתוך פריצת מחסומים, זריקת גדרות ואלימות. השוטרים החלו בהדיפה של מפירי הסדר באמצעות פרשים, וכוחות המשטרה עצרו 3 מפירי סדר”.

במשטרה הוסיפו: “משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק. יחד עם זאת, המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות שעלולה לסכן את שלומו של הציבור”.

 

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״ההתפרעויות שהתרחשו הבוקר מצד הפלג הירושלמי, כנגד בחורים חרדים שבחרו להגיע ללשכת הגיוס, צריכות להיענות ביד קשה.

“אני מצפה שראשי המפלגות החרדיות יגנו בחריפות את ההתנהלות הזאת, שאין לה שום קשר לדרך ארץ, לעולם התורה ולערכים היהודים”.

תומר נויברג ואבשלום שושני – פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות