מבחיל: שוקלים לצרף את הנוח’בה כעד תביעה נגד לוחמי צה”ל

בתביעה הצבאית שוקלים לצרף את מחבל הנוח'בה מ'שדה תימן' כעד תביעה נגד לוחמי צה"ל • הסיבה: קשיים ראייתיים חמורים בתיק, למרות שהיו מצלמות באיזור • בן גביר לגלנט: “עצור את הרדיפה המרושעת" • ח"כ אלמוג כהן: "ניסיון נאלח. עם ישראל לא יעבור בשתיקה על השפלת חיילינו"
חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 04.08.2024 22:43

בתביעה הצבאית שוקלים לצרף את מחבל הנוח’בה מ’שדה תימן’ כעד תביעה בכתב האישום נגד לוחמי המילואים במתקן ‘שדה תימן’ – זאת בעקבות קושי ראייתי בתיק.

לפי דיווח של נועם אמיר בערוץ 14, בדיונים בין הצדדים נחשף כי התביעה הצבאית עדה לכך שיש קשיים ראיתיים. למרות שיש מצלמות באזור בו בוצעו העבירות לכאורה, לא ניתן לקבוע בוודאות מה התרחש שם.

בנוסף, חלק מהבדיקות מצביעות על כך שהמחבל לא נפצע כתוצאה ממעשה אינוס, כפי שמייחסים ללוחמים, אלא מחפץ כהה.

המחבל עצמו הגיע מכלא עופר, לאחר שייחסו לו עבירות ביטחוניות חמורות. לטענת הלוחמים, מדובר במחבל מתסיס.

לפי ערוץ 14, ההחלטה על גיוס מחבל הנוח’בה כעד עדיין לא התקבלה באופן סופי, אולם גורם בתביעה הצבאית לא שולל את המהלך.

משמעות העמדת המחבל כעד תביעה: תובע צבאי יעמיד מחבל שהיה חלק מהטבח בשבעה באוקטובר בפני שופט צבאי – שיצטרך לאמץ את גרסת המחבל על פני גרסאותיהם של הלוחמים שלנו.

תגובת דובר צה”ל טרם התקבלה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב בחשבון הטוויטר שלו: ״הפרקליטה הצבאית הראשית צריכה להיות הפרקליטה של הלוחמים שלנו – לא של מחבלי הנוח’בה. גלנט, תתעשת עכשיו ותעצור את הרדיפה המרושעת הזו של לוחמי צה”ל”.

ח״כ אלמוג כהן הגיב: “קיבלתי הערב בתדהמה את הידיעה כי מחבל הנוח’בה שטוען להתעללות עלול להעיד בבית המשפט כנגד חיילי צה”ל.

“זהו עיוות מוסרי נוסף של הפרקליטות הצבאית וניסיון נאלח לטשטש את הגבול בין הטוב לרע. אני מרים תמרור אזהרה, במידה וכך יהיה האחראיים על המעשה ישאו את זעם העם, שיהיה גדול אלפי מונים ממה שראינו בעבר.

“עם ישראל לא יעבור בשתיקה על השפלת חיילינו, ולא יאפשר פגיעה בחוסן והכבוד הלאומי של מדינת-ישראל עליה נלחמים טובי בנינו ובנותינו.

“חוסר המוסריות בשמיעת עדות של נאצי אשר לא-מכבר שחט, ביתר, אנס ושרף את אזרחינו, כנגד החיילים שהצילו את תושבי העוטף ומדינת ישראל הוא פרק נוסף וטראגי בניתוק של מערכת המשפט, מהעם היושב בציון.

“אני קורא לפצ”רית להודיע עוד הערב לאזרחי ישראל כי היא איננה שוקלת לזמן את הנאצי להעיד כנגד חיילי צה״ל”.

מאז החלה הפרשה נעצרו עשרה לוחמי מילואים. מחציתם כבר שוחררו.  בדיון שהתקיים היום בבית הדין הצבאי בבית ליד, הוחלט להאריך את מעצרם של חמישה לוחמים, ולשחרר שלושה. שניים מהלוחמים שוחררו כבר בשבוע שעבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות