“אני נשיא של העם”: מי הרגיזה את הרצוג ו’חטפה’ מכתב חריף ונזיפה

נשיא המדינה השיב במכתב חריף להיסטוריונית פרופ' אניטה שפירא, שתקפה אותו בסרטון שהופק במסגרת פרויקט של המחאה - על יחסו "המקל", לדבריה, כלפי נתניהו • "את מתבססת רק על תיבת תהודה צרה מאוד. מתעלמת מהעובדה שאני נשיא של כל העם, לא רק של מתנגדי הממשלה או תומכיה"
חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 04.08.2024 22:18

נשיא המדינה יצחק הרצוג השיב במכתב חריף לפרופ’ אניטה שפירא, כלת פרס ישראל וראש המכון לחקר הציונות וישראל לשעבר, אשר תקפה אותו בחריפות, כמו גם את הממשלה ואת החרדים.

הנשיא שיגר את המכתב הארוך, בן 6 עמודים, עליו דווח בערוץ 14, לאחר שפרופ’ שפירא פרסמה סרטון וידאו – במסגרת פרויקט של המחאה –  בו היא נזפה בנשיא המדינה על מה שהיא מתארת כיחסו הפושר והמקל לראש הממשלה נתניהו: “אתה מאיר פנים למי שאין להאיר לו פנים”, קבעה ההסטריונית.

הסרטון הזה הניע את הנשיא הרצוג לשלוח את המכתב, עליו חתומה גם אשתו, ובו הוא כתב בחריפות נגד פרופ’ שפירא, על  שהיא למעשה מנותקת מהחברה הישראלית, חיה בתיבת תהודה, ולא מכירה בעובדה שהוא הנשיא של כל העם בישראל ולא רק של צד אחד.

כך כתב הנשיא בתחילת מכתבו הארוך: “לכבוד פרופ’ אניטה שפירא, אבקש ברשותך, להשיב לביקורתך בפירוט, בראש ובראשונה מפני שהיא לא עולה בקנה אחד עם המציאות, ומבוססת על היעדר מידע, או חמור מכך – על מידע מסולף שלעיתים מופץ בכיוונים שונים.

 

“את מתבססת”, קבע הרצוג, “רק על תיבת תהודה צרה מאוד, כשאינך מייחסת חשיבות לקולות רבים ומגוונים מכל קבוצות החברה”. הנשיא הדגיש: “אני נשיא של כל העם, מעובדה זו את מעדיפה להתעלם לצערי. אני קשוב לכל העם ודאגתי נתונה לכל העם, לא רק למתנגדים לממשלה ולא רק לתומכים בה.

“גם אם לעיתים יש קמפיין מסולף של גורמים ציניים המצקצקים על כל יוזמה שאינה כוללת עמידה ברחובה של עיר עם שלט התומך בעמדותיהם או מבטלים כל אמירה שאינה עולה בקנה אחד עם תפיסת עולמם; ואפילו כשהם מפרסמים טורים ומאמרי דעה חסרי בסיס ומסולפים”.

בסוף מכתבו סיכם הנשיא: “בימים אלה, כשאויב מר ואכזר מכתר אותנו ומנסה לפעול בכל דרך לשלול את קיומנו, יש לכך משמעות אמיתית ואני מקווה שתשכילי להפנים זאת ואולי אפילו לתקן באופן פומבי את הרושם הפוגעני שיצרו דברייך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות