המחבל שרצח שניים בחולון שוחרר ממעצר ברשות – ומיד חדר לישראל

עמאר עודה, המחבל שרצח שניים בחולון ופצע שניים, שוחרר ממעצר ברשות הפלסטינית 5 ימים לפני הפיגוע - לאחר שפרסם פוסטים נגד אבו מאזן והביע כוונה לבצע פיגועים • נכנס לישראל ביום חמישי האחרון, ככל הנראה דרך מחסום חיזמה • גורמי הביטחון: לא היה לו רקע ביטחוני מוכר
חרדים 10
א' אב התשפ"ד / 04.08.2024 21:44

המחבל עמאר עודה, שביצע את פיגוע הדקירה בחולון בו נרצחו שני ישראלים הי”ד ונפצעו שניים נוספים, שוחרר ממעצר ברשות הפלסטינית רק חמישה ימים לפני הפיגוע.

לפי דיווח הערב (ראשון) ב’כאן חדשות’,  עודה – רווק בן 35 מסלפית – נעצר על ידי הרשות הפלסטינית לאחר שפרסם פוסטים נגד אבו מאזן והביע כוונה לבצע פיגועים נגד ישראלים.

למרות זאת, הוא שוחרר ביום שלישי האחרון, ימים ספורים בלבד לפני הפיגוע הקטלני.

גורמי הביטחון מסרו כי למחבל היה עבר פלילי, והוא נעצר לפחות שלוש פעמים על ידי המנגנונים הפלסטיניים בגין עבירות רכוש וחשד למעורבות ברצח של ילד פלסטיני.

עם זאת, הם ציינו כי לא היה לו רקע ביטחוני מוכר.

על פי ההערכות, עודה נכנס לישראל באופן בלתי חוקי ביום חמישי שעבר, ככל הנראה דרך מחסום חיזמה בעוטף ירושלים. הסיבה להגעתו לחולון עדיין אינה ברורה.

בפיגוע נרצחו רינה דניב הי”ד, תושבת חולון בת 66, וגבר בשנות ה-80 לחייו. בעלה של דניב, שמעון, נפצע באורח בינוני, וצעיר נוסף נפצע קל. המחבל חוסל על ידי שוטר שהגיע לזירה וחתר למגע.

כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב, פעלו אחר הצהריים במרחב סלפית שבחטיבת אפרים ומיפו את ביתו של המחבל, לקראת תחילת ההליך להריסתו.

נושא (שב”חים) השוהים הבלתי חוקיים  ממשיך להדאיג את גורמי הביטחון. על פי הערכות, כ-30 אלף שב”חים שוהים כיום בישראל. מתחילת השנה נתפסו למעלה מ-15,000

השבוע, במסגרת הפעילות, הבחינו לוחמי מג״ב בעוטף ירושלים שפעלו במעבר המנהרות  בשלוש חשודות שהגיעו באוטובוס כשהן לבושות כחרדיות. לאחר בדיקה מעמיקה שביצעו הלוחמים התברר כי מדובר בשלוש תושבות יו”ש, ללא אישורי שהייה או אישור כניסה למדינת ישראל כחוק, אשר ניסו להסתנן לשטחי המדינה.

החשודות, תושבות בית לחם, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות