נתניהו: “ידינו הארוכה מכה בעזה, בתימן, בביירות והיכן שצריך”

הרצוג דרש באזכרה לז'בוטינסקי: להתקדם במהירות לעסקת חטופים • נתניהו: רק הגברת הלחץ הצבאי על החמאס יביא להשבת החטופים • הנשיא על איומי איראן: "כמי שחשוף למודיעין ולחומרים, אומר בפירוש: ישראל ערוכה להתמודד עם האיום הזה. יש לנו יכולות צבאיות מהשורה הראשונה"
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשפ"ד / 04.08.2024 20:09

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו נאמו הערב (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז׳בוטינסקי בהר הרצל בירושלים, והתייחסו למתיחות הביטחונית ולמגעים לעסקת החטופים.

ראש הממשלה הדגיש בנאומו כי יש להמשיך ולהגביר את הלחץ על חמאס, כדי להביא עסקה טובה לשחרור החטופים. “רק הגברת הלחץ הצבאי על מרצחי החמאס תביא להשגת כל יעדי המלחמה – כולל השבת כל חטופינו הביתה, החיים והחללים כאחד”, הצהיר נתניהו.

נתניהו התייחס ללחימה ברצועה ולמאמץ להשיב את החטופים: “התרשמתי ברפיח מהישגי לוחמינו וראיתי את הפעולה העצומה שלהם מעל הקרקע ומתחת לקרקע. התחזקתי בהבנה שאחיזתנו בציר פילדלפי ומעבר רפיח חיוניים להמשך. רק הגברת הלחץ הצבאי על אויבינו השפלים, מרצחי החמאס תקדם את מטרות המלחמה: להבטיח את עתידנו ולשחרר את כל חטופינו. אני מדגיש – את כולם – החיים והחללים נשיב אותם הביתה. נמשיך ללחוץ על הדוושה בכל אזורי הלחימה. ננקוט יוזמה התקפית, יצירתית ועיקשת עד בוא הניצחון”.

הוא התייחס לאיומים האיראניים לתקוף את ישראל בתגובה לחיסול פואד שוכר ואסמאעיל הנייה בביירות ובטהרן ואמר: “איראן ועושי דברה מבקשים להקיף אותנו בטבעת חנק של טרור ב-7 חזיתות. התוקפנות הגלויה שלהם אינה יודעת שובע. אבל לא אלמן ישראל – אנו נחושים לעמוד מולם בכל חזית, בכל זירה. רחוקה כקרובה. כל מי שרוצח את אזרחינו ופוגע במדינתו – לא ינקה מאחריות. הוא ישלם מחיר כבד מאוד. ידינו הארוכה מכה ברצועת עזה, בתימן, בביירות – היכן שצריך״.

עוד הוסיף: ״אנחנו מפעילים לחץ נגדי במקומות שחשוב להפעיל. התעקשנו על הקווים האדומים שלנו ונמשיך להתעקש עליהם – הן מול אויבינו והן מול ידידינו. אנחנו אומרים כן מתי שאפשר ואומרים גם לא מתי שצריך”.

קודם לכן, קרא נשיא המדינה יצחק הרצוג לנתניהו, שישב בקהל, לקדם במהירות עסקה לשחרור החטופים שבידי חמאס בעזה.

“אני מבקש להתייחס לנושא השבת החטופים: גם לקידום עסקה להשבת החטופים יש חלק מרכזי – בחוסן ובלכידות שלנו. עלינו לאחד כוחות, להתעלות לגודל השעה ולהתקדם במהירות לעסקת חטופים. זו חובה עליונה: לפעול בדחיפות להשבת החטופים. האחיות והאחים שלנו בסכנת חיים יומיומית ואנחנו חייבים למלא את חובתנו ולהשיבם: את החיים – לביתם, והחללים – לקבר ישראל”.

הוא התייחס לאיומים במתקפה מצד איראן לאחר חיסולי בכירים בחיזבאללה ובחמאס. “אלה ימים מתוחים ומורכבים מאד לכולנו. אויבינו בציר הרשע הצהירו על כוונתם לתקוף אותנו בעוצמה בקרוב. אני לא מפחית לרגע מחומרת האיום הזה. אני רואה ושומע את החרדות, ומכיר היטב את החששות והספקות אחרי שבעה באוקטובר; ולמרות הכל, כמי שחשוף למודיעין ולחומרים השונים, אני אומר בפירוש: מדינת ישראל ערוכה להתמודד עם האיום הזה.

“יש לנו יכולות צבאיות מהשורה הראשונה. יש לנו חיל אוויר ומערכות הגנה רב-מימדיות, משוכללות ומתקדמות ביותר – שעומדות בדריכות ומוכנות שכבר הוכיחו את עצמן. יש לנו מודיעין מעמיק. יש לנו מערכות חירום והצלה ועורף ערוך יותר משהיה אי-פעם. אנחנו יודעים להגן על אזרחינו, מול כל יכולת של אויבינו”.

הנשיא הוסיף: “יש לנו בריתות מדיניות וביטחוניות ושותפות המחויבות לסכל כל פעולה של האויב. בראשן: המעצמה החזקה בתבל – ארצות הברית – שמחויבת לביטחוננו וכבר הובילה, יחד איתנו, קואליציה ביטחונית רחבה נגד מתקפה של ציר הרשע האיראני. הקשר עם ארצות הברית חזק, בטוח ויציב. זו ברית שהוכיחה את עצמה שוב ושוב מתחילת המלחמה. אין לנו ידידה גדולה ממנה. חשוב שנזכור זאת. וחשוב יותר שנשמור זאת”.

הוא ביקש  לשלוח מסר לאויבי ישראל. “אני מבקש לומר לאויבינו בצורה הברורה ביותר – לא ביקשנו את המלחמה. אבל כשאין לנו ברירה, כשפועלים להשמידנו – אנחנו נגן על עצמנו ללא פשרות. בכל זמן, בכל מקום, בכל דרך. כוחות הביטחון דרוכים וערוכים. הם יעשו את שלהם, ויעשו זאת היטב. למדינת ישראל יש הגנה חזקה, אבל חשוב לזכור שהיא לא יכולה להבטיח הרמטיות מוחלטת. לכן, עלינו קודם כל להישמע להנחיות, לשמור על קור רוח, וכמובן לא להתבייש לקבל תמיכה – גם ריגשית. זה חשוב ונכון”.

הרצוג קרא גם לאחדות בעם. “רגעים מאתגרים כאלה הם הזמן לקחת אחריות על הלכידות והאחווה הישראלית. החוסן הלאומי שלנו עומד למבחן בימים האלה, וכולנו מרגישים שהמתח הפנימי והקיטוב רק מתגברים, בדיוק בזמן הגרוע ביותר מבחינתנו.

“אני קורא מכאן למנהיגי הציבור להרגיע את הרוחות. להתאפק. לנשום. לא לחצות קווים אדומים. לא לפגוע במרקם החברתי ובסולידריות. לא לפגוע בצה”ל. אני אומר מידיעה שמבוססת על מידע ולא הערכה: האויב חוגג כשהוא רואה את הפלגנות בתוכנו. זה הישג אסטרטגי מצידו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות